یگان حفاظت میراث فرهنگی، حافظان تاریخ و تمدن ایران‌زمین هستند

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در دیدار با فرمانده و اعضای ستادی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان،از یگان حفاظت به‌عنوان حافظان تاریخ و تمدن ایران‌زمین یاد کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، صبح امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه، علی قربان پور فرمانده یگان و جمعی از اعضای ستادی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان دیدار کردند.

در این دیدار امیر کرم زاده با ابراز خرسندی از دیدار با فرمانده و اعضای تیم مدیریت یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان گفت: حفاظت از میراث ارزشمند تاریخی در کنار مبارزه با سوداگران آثار تاریخی، حفاظت از گردشگران و ورود به مقولاتی همچون حجاب و عفاف از جمله مهم‌ترین وظایف همکاران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی است که خوشبختانه گزارش های دریافتی حاکی از آن است که همکاران یگان استان اصفهان در تمامی این امور موفقیت قابل قبولی داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: با توجه به گستردگی استان اصفهان از یک‌سو و همچنین فرابخشی بودن فعالیت‌های وزارتخانه در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید تلاش کنیم تا از توان بالقوه سایر نهادها از جمله نیروی انتظامی و بسیج برای حفاظت از میراث‌فرهنگی و همچنین گردشگران در پهنه استان استفاده کنیم.

او تصریح کرد: بی‌تردید میراث‌فرهنگی از بدو تولد تا حتی پس از مرگ با انسان‌ها همراه است، لذا یکی از مهم‌ترین وظایف همگی ما در خصوص حفاظت از میراث‌فرهنگی، آگاهی بخشی به عموم مردم است تا از این طریق بتوانیم  به حفاظت از میراث‌فرهنگی به بهترین شکل ممکن یاری‌رسانی کنیم، با این وصف معتقدم این اقدام به‌صورت جدی‌تر باید از مدارس در سطح مناطق مختلف استان اصفهان آغاز شود.

کرم زاده گفت: با توجه به شرح وظایف یگان حفاظت انتظار داریم تا یگان حفاظت در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یک گام جلوتر از سایر بخش‌های اداره‌کل حرکت کند، لذا با همکاری تمامی نهادهای مرتبط همچون اداره‌کل برنامه‌وبودجه و اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان تلاش می‌کنیم تا محدودیت‌های این حوزه را گام‌به‌گام رفع کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020400220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha