تجلیل از راهنمایان نوروزی مجموعه های تاریخی مشهد

با حضور مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از راهنمایان نوروزی مجموعه های تاریخی نادری، فردوسی و موزه بزرگ خراسان قدردانی شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی دوشنبه سوم فروردین ماه 1403 در مراسم قدردانی از راهنمایان نوروزی مجموعه های تاریخی نادری، فردوسی و موزه بزرگ خراسان گفت: راهنمایان زائر و گردشگران در پیشانی خدمت رسانی به زائران و گردشگران قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: راهنمایان عامل جذب و دفع گردشگران هستند و نوع محتوا و نحوه ارائه آن به مردم بر رونق و رشد گردشگری تاثیرگذار است.

او اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از شهر تاریخی توس و آرامگاه فردوسی اظهار کرد: بعد از بازدید ایشان اقدامات بسیار خوبی برای احیا و آبادانی توس انجام و خدمات شایانی انجام شده است.

موسوی با بیان این‌که همکاران میراث‌فرهنگی برای حفظ توس و دیگر ابنیه تاریخی تلاش‌، ایثارگری و فداکاری‌های زیادی کرده اند، گفت: بنای فعلی هارونیه که اکنون ساماندهی شده و به مجموعه‌ای فاخر تبدیل شده است زمانی مخروبه بوده و در جمهوری اسلامی ایران مرمت و احیا شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: چندین فصل مطالعات باستانی شناسی در محدوده شهر تاریخی توس انجام شده و اطلاعات بسیار ارزشمندی بدست آمده است.

موسوی افزود: اطلاع رسانی راهنمایان گردشگری به مردم از اقدامات انجام شده در راستای جهاد تبیین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. راهنمایان باید داستان‌های حماسی و تاریخی مشهد در ادوار مختلف را برای بازدیدکنندگان از مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی بازگو کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ماندگاری زائران و مسافران وابسته به معرفی کامل، جامع و جذاب است و راهنمایان گردشگری در این زمینه نقش کلیدی دارند.

در نوروز 1403 بیش از 20 راهنمای گردشگری در مجموعه های تاریخی فرهنگی فردوسی، نادری و موزه بزرگ خراسان حضور داشتند.

تجلیل از راهنمایان نوروزی مجموعه های تاریخی مشهد

انتهای پیام/

کد خبر 1403020400224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha