بناهای بافت تاریخی زواره تحت نظارت است/ هیچ‌گونه گزارشی از آسیب‌های ناشی از سیل گزارش نشده است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان از پایش کامل بافت تاریخی زواره از سیل اخیر و عدم گزارش آسیب خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، نرگس بهشاد امروز ششم اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت: با ورود سامانه بارشی در روز سه‌شنبه به استان اصفهان، شهرستان اردستان بارش فراوانی را تجربه کرد به‌گونه‌ای که میزان بارش در زواره در کمتر از یک روز به ۲۷ میلی‌متر رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردستان ادامه داد: با توجه به گستردگی بافت تاریخی زواره، این حجم سنگین بارندگی در کوچه‌ها و معابر زواره روان شد و باعث وقوع سیل و آب‌گرفتگی در بخش‌هایی از شهرستان شد.

او در خصوص آسیب‌های وارده اظهار کرد: از هنگام شروع بارندگی همکاران اداره به‌ویژه یگان حفاظت شهرستان با حضور در بافت تاریخی نسبت به پایش و حتی رفع آب‌گرفتگی اقدام و با همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی مشکلات پدید آمده در معابر شهر به‌سرعت رفع شد.

بهشاد خاطرنشان کرد: بررسی‌ها حاکی است تنها دو مورد تخریب در بافت تاریخی زواره اتفاق افتاد که خوشبختانه این خانه فاقد ارزش تاریخی بوده است.

بارندگی روز گذشته باعث شده دریاچه وسیعی در کویر دق سرخ زواره تشکیل ‌شده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020600292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha