راه‌اندازی کارگاه پرداخت و دباغی پوست در ایلام ضروری است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: صنعت چرم ایلام با توجه به کیفیت و تولید آن، نیازمند کارگاه پرداخت و دباغی پوست است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: استان ایلام باتوجه به حجم مناسب کشتار دام و همچنین وجود کارگاه‌های تولید چرم، نیازمند ایجاد کارگاه پرداخت، فرآوری و دباغی پوست است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: تولید محصولات چرمی باکیفیت و دست‌ساز هنرمندان صنعتگر ایلام، لزوم تکمیل چرخه تولید در این حوزه را ضروری و اجتناب ناپذیر کرده است.

او گفت: تولیدکنندگان محصولات چرمی، چرم فرآوری و دباغی شده مورد نیاز خود را از استان‌های دیگر خریداری می‌کننددر حالی‌که پوست دام‌های کشتار شده استان به صورت خام به دیگر استان‌ها برای انجام فرایند دباغی و فرآوری ارسال می‌شود.

شریفی ادامه داد: در حال حاضر برخی تولیدکنندگان محصولات چرمی دارای دستگاه‌های لیزری برش چرم دباغی شده هستند و در صورت ایجاد کارگاه دباغی در ایلام، زنجیره تولید محصولات چرمی در استان تکمیل خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اضافه کرد: محصولات چرمی ایلام از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است و برخی از تولیدکنندگان چرم استان، محصولات خود را به مشتریان بازارهای اروپایی و خاورمیانه صادر می‌کنند.

او یادآور شد: در صورت راه‌اندازی کارگاه‌های دباغی در استان، صنعتگران مواد اولیه مورد نیاز چرم خود را با قیمت تمام شده ارزان‌تری تهیه می کنند.

شریفی بیان کرد: برای تجهیز کارگاه‌های تولید چرم و نیز برندسازی و بسته‌بندی شکیل محصولات به کارگاه‌های متقاضی دریافت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ مبلغ ۴۸میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال وام در دولت سیزدهم پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: افزون بر ۲۰ کارگاه چرم دوزی در استان ایلام فعال است و حدود هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این کارگاه ها یا مشاغل خرد خانگی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha