صنایع‌دستی یکی از حوزه‌های مهم کسب درآمد در داخل کشور است/ نیازمند خلاقیت در ارائه خدمات سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هستیم

نماینده‌ مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه صنایع‌دستی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی هستیم، گفت: برای بهره‌مندی از منفعت اقتصادی حاصل ازهر سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیازمند هم‌افزایی و همکاری میان نهادها و دستگاه‌های مرتبط هستیم.

امانقلیچ شادمهر، نماینده‌ مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میراث‌آریا با اشاره به شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: یکی از حوزه‌های مهم کسب درآمد در داخل کشور استفاده از ظرفیت صنایع‌دستی است و ما دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه صنایع‌دستی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی هستیم.

او با بیان این که چنین مهمی نیازمند تشکیل تعاونی، برنامه‌ریزی و تاسیس هلدینگ‌های اقتصادی است، افزود: برای بهره مندی از منفعت اقتصادی حاصل ازهر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیازمند هم افزایی و همکاری میان نهادها و دستگاه های مرتبط هستیم و در کنار آن باید خلاقیت و نوآوری در ارائه خدمات هم وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه صنایع دستی نباید به بازارهای داخلی محدود شود، ادامه داد: برای اینکه امکان نمایش، غرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی در بازارهای بین‌المللی وجود داشته باشد، باید گروه‌های اقتصادی از جمله اتاق بازرگانی در حوزه صنایع دستی فعال شوند و زمینه ارتباطات بین المللی را فراهم کنند.

شادمهر با بیان این که بسیاری از استان ها و شهرهای ایران دارای ظرفیت‌های بی‌ شمار در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشکری هستند، اظهار کرد: بسیاری از مناطق کشورمان به‌ عنوان یکی از کلان ‌شهرهای توریسم مذهبی، فرهنگی، سلامت، گردشگری و ... غیره محسوب می‌شوند.

او همچنین به نقش بوم‌گردی‌ها در توسعه روستا و اشتغال افراد اشاره کرده و گفت: بوم‌گردی‌ها و مراکز اقامتی به طورکلی دارای ظرفیت‌های خوبی هستند و می‌توانند توسعه پایدار گردشگری را به دنبال خود بیاورند. بوم‌گردی‌ها در ایجاد و افزایش اشتغال، ارتقاء سطح درآمد مردم و افزایش میزان سرمایه گذاری در زمینه سفر و گردشگری تأثیر مثبت و معناداری دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021900964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha