آیین‌های محلی بخش دودانگه قابلیت ملی دارند

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساری آیین‌های محلی بخش دودانگه را دارای قابلیت ملی دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، قاسم قادری شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جلسه هم‌اندیشی توسعه گردشگری در منطقه دودانگه ساری که به میزبانی بخشداری دودانگه و مجموعه خصوصی فعال در این منطقه، برگزار شد، از قابلیت توسعه گردشگری بخش دودانگه ساری با تاکید بر آیین‌های بومی محلی خبر داد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساری با بیان اینکه: دودانگه دارای طبیعت بکر، چشمه‌های فراوان ، مردمان نیک سرت و ظرفیت‌های بسیار است، گفت: ملی شدن آیین‌های محلی بخش دودانگه شهرستان ساری می‌تواند در زمینه توسعه گردشگری و اشتغال پایدار نقش بسزایی داشته باشد.

او با اشاره به برگزاری جشنواره‌های کوچک و بزرگ برای عرضه محصولات بومی منطقه، تصریح کرد: سالانه تنها جشنواره گل محمدی در منطقه دودانگه بیش از ۲۰هزار بازدیدکننده دارد و فروش ۹میلیارد تومانی محصولات مرتبط، از قابلیت‌های گردشگری و اقتصادی این منطقه محسوب می‌شود.

قادری با اشاره به روستاهای بکر دودانگه ساری یادآور شد: توسعه بوم‌گردی نیز از جمله اولویت‌های استان برای توسعه گردشگری در این منطقه شمرده می‌شود.

رستمی بخشدار دودانگه نیز در این جلسه با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و میراثی دودانگه از جمله برج رسکت، گرگین‌آباد، جنگل سنگده، تلارسربند و عمارت تاریخی شوکت در کرچاه اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری این بخش نیازمند برنامه‌ریزی است تا پتانسیل‌های بالقوه منطقه تبدیل به ظرفیت‌های بالفعل گردشگری شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022201175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha