از گل و برگ تا چهره شهید طهرانی مقدم آثار قلمزنی کودک ۱۰ ساله

دختر ۱۰ ساله هنرمند قلمزنی روی مس، آثار متعددی از قلمزنی را خلق کرد.

نازنین زهرا مصیبی ۱۰ساله از تهران با بیان این که از سنین بسیار کودکی فعالیت در زمینه قلمزنی روی مس را آغاز کرده است، گفت: از سنین بسیار کم یعنی از ۵ سالگی قلم زنی را آغاز کرده‌ام و شاید اوایل توانایی گرفتن ابزارهای این رشته را هم نداشتم. 

او با بیان این که قلمزنی روی مس یکی از جذاب‌ترین مهارت‌هایی است که یاد گرفته است، افزود: از سنین کودکی با انگیزه‌هایی که از مادر و پدربزرگم می‌گرفتم به سمت این هنر کشیده شدم و کم کم متوجه شدم که علاقه من به این حوزه واقعی است. 

مصیبی با اشاره به این که نخستین بار طرح برگ و گل را قلمزنی کردم، خاطرنشان کرد: قلمزنی را از یک گل شروع کردم و بعد از آن توانستم چهره شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران، نوشته‌های تذهیبی و دیگر طرح‌های دشوارتری را قلم زنی کنم. 

او ادامه داد: شاید نخستین بار بسیاری از هم کلاسی‌ها و معلمان مدرسه حرفم را باور نمی‌کردند که من می‌توانم قلمزنی روی مس را انجام دهم یا این آثار را خودم به تنهایی خلق کنم اما بعدا با دیدن آن‌ها حرفم را باور کردند. 

این هنرمند ۱۰ساله با اشاره به این که از مسئولان مدرسه خواستم تا دوره‌ای برای هم کلاسی‌هایم برگزار کند، اظهار کرد: آماده‌ام تا این عشق و هنر را به هم کلاسی‌های خود یاد بدهم.

از گل و برگ تا چهره شهید طهرانی مقدم آثار قلمزنی کودک ۱۰ ساله

انتهای پیام/

کد خبر 1403022201217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha