باغ مفاخر توس در مشهد ایجاد می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توس زادگاه و محل زیست هزاران حکیم گرانقدر بوده و به‌زودی در این شهر عالم‌پرور و این خطه زرخیز، باغ مفاخر توس راه‌اندازی خواهد شد تا گرامیداشت هزاران ستاره درخشان در این نقطه مهم از ایران اسلامی باشد.

به گزارش میراث‌آریا، محمد مهدی اسماعیلی عصر سه‌شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی که در محل آرامگاه فردوسی با قرائت پیام رییس‌جمهوری به مناسبت گرامیداشت این شاعر و حماسه سرای بزرگ ایرانی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر نامدار ایرانی برای همیشه در تاریخ ایران زمین و در قله مرتفع از حکمت، فلسفه، شعر و ادب ایستاده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فردوسی کاخ بلندی به نام شهر فارسی با حکمت اسلامی و ایرانی بنا نهاده است.

او با بیان اینکه در دولت جمهوری اسلامی توجه به میراث گران‌بها را در دستور کار داریم، تصریح کرد: ابتکار در شهر مشهد و تبدیل روز فردوسی به یک دهه و پایان آن همزمان با روز سوم خرداد (سالروز فتح خرمشهر) یک اقدام قابل توجه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به زودی در شهر عالم پرور مشهد، باغ مفاخر توس راه‌اندازی خواهد شد و برای تجلیل از ستارگان درخشان در آسمان علم و دانش خراسان در توس تمامی اقدامات انجام خواهد شد.

اسماعیلی تصریح کرد: با معرفی دستاوردهای غرورآفرین، راه را برای آینده‌ای امیدبخش هموار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022501466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha