برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی در البرز تبیین شد/ بازدید رایگان از بناهای تاریخی در روز میراث‌فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته میراث فرهنگی گفت: در این هفته برنامه‌های متنوعی در استان مد نظر قرار دارد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز رحیم خاکی گفت: ۲۹ اردیبهشت مصادف با روز جهانی موزه و میراث‌فرهنگی بازدید از بناهای تاریخی قابل بازدید از جمله کاخ سلیمانیه، محوطه تاریخی ازبکی و کاروانسرای ینگی امام به صورت رایگان است.   

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: برپایی نمایشگاه از تابلوهای تصاویر تاریخی دانشکده کشاورزی نیز در این روز صورت می‌گیرد. همچنین کاشت نهال به نام آقای قنبری یکی از همکاران بازنشسته معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل در روز ۲۹ اردیبهشت در محوطه کاخ مروارید انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه هر روز توسط وزارت میراث فرهنگی با یک عنوان نامگذاری شده، برگزاری دوره آموزشی میراث‌فرهنگی برای دانش‌آموزان در مدارس، رونمایی از لوح ثبت ملی بازی رزم سپر و اجرای برنامه زنده در بستر فضای مجازی را از جمله اقدامات در روز ۳۰ اردیبهشت که به عنوان روز ملی جمعیت نامیده شده عنوان کرد.  

خاکی افزود: روز ۳۱ اردیبهشت مصادف با ولادت امام رضا(ع) آیین غبارروبی از امامزاده‌های منتسب به امام رضا و مزار شهدای گمنام اشتهارد در محل امامزاده سلیمان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان البرز اجرای برنامه زنده در فضای مجازی با عنوان ملاصدرا در روز یک خرداد را که به عنوان روز بزرگداشت ملاصدرا و همچنین روز بهره‌وری نامگذاری شده از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: دوره آموزشی برای دهیاران در حوزه میراث طبیعی از اقدامات دیگری است که در این روز انجام می‌شود.  

خاکی تور بازدید همکاران از آثار تاریخی استان در روز دو خرداد و همچنین بازدید رایگان از موزه دفاع مقدس در پارک جهان‌نما را از دیگر برنامه‌های مد نظر عنوان کرد.  

او از برنامه‌های شاخص این هفته را برگزاری جشنواره شیرینی سنتی اقوام در کاروانسرای شاه عباسی عنوان کرد که با هماهنگی وزارت متبوع برای چند روز درب این کاروانسرا باز و از ۲۹ تا ۱۲ خرداد جشنواره در این محل برپاست و شیرینی‌های ثبت ملی شده استان نیز در این جشنواره ارائه می‌شوند.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی همچنین برگزاری کارگاه مرمت اشیاء تاریخی در کاخ سلیمانیه را از برنامه‌هایی عنوان کرد که از ۲۹ اردیبهشت تا سه خرداد انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022701585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha