سامان‌دهی بافت تاریخی موجب رونق شهر کرمانشاه می‌شود/ ضرورت انتخاب شهردار بافت تاریخی در کرمانشاه

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه، گفت: برای سامان‌دهی بافت تاریخی شهر کرمانشاه همه دستگاه‌های مرتبط باید پای کار بیایند زیرا این اتفاق موجب رونق اقتصادی شهر می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا طهماسب نجفی روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در اولین جلسه کارگروه سامان‌دهی بافت تاریخی کرمانشاه، اظهار کرد: سامان‌دهی بافت تاریخی برای شهر کرمانشاه رونق به دنبال دارد و اگر زیرساخت‌های لازم فراهم و خدمات مناسب ارائه شود، سرمایه‌گذاران با فراق بال و استقبال بهتری ورود خواهند کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: استفاده از مشوق‌های لازم برای تشویق مردم و سرمایه‌گذاران به مرمت و احیاء بافت تاریخی کمک می‌کند.

او ادامه داد: باید در اسرع وقت مشاور برای تهیه مطالعات بافت تاریخی شهر کرمانشاه تعیین شود تا برای تصویب به شورای عالی شهرسازی ارسال و مصوبات لازم اخذ شود. 
 
نجفی تصریح کرد: تا زمانی که مطالعات انجام می‌شود باید بر اساس مطالعات میراث‌فرهنگی مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران فراهم شود. 

او تاکید کرد: شهرداری باید تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه مطالعاتی که توسط میراث انجام شده است را به دبیرخانه ارائه کند، تا با تصویب یک نقشه راه بتوانیم از مشوق های ۱۹ گانه راه و شهرسازی استفاده کنیم. 

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جلسات کارگروه بافت به شکل هفتگی انجام می‌شود، تاکید کرد: حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به تاکید استاندار در جلسات الزامی است. 

همچنین داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در این جلسه با بیان اینکه، ضرورت انتخاب شهردار بافت تاریخی کرمانشاه یک نیاز است، گفت: شهرداری‌ها باید سهم ۱۵ درصد از درآمدهای خود را صرف بازسازی بافت تاریخی کند، انتظار می‌رود در مرحله اول که کف سازی بافت انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: در مرحله اول با توجه به تاکید شخص استاندار سامان‌دهی محدوده گذر جلوخان در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار دارد. 

او افزود: این اقدام نیازمند هماهنگی دستگاه‌های اجرایی است و در مرمت اضطراری و جداره سازی نیازمند تسهیلات و اختصاص اعتبارات لازم است. 

فرمانی با تاکید بر اینکه میراث‌فرهنگی در بافت تاریخی محدودیت ایجاد نمی‌کند بلکه ارزش افزوده ایجاد کرده است، گفت: این یک پروژه پیشران و تاثیر گذار برای توسعه شهر کرمانشاه با ایجاد اشتغال مناسب است. 

او تصریح کرد: با این فضایی که ایجاد شده است خدمت بزرگی به مردم ارائه می‌شود و با بالا رفتن ارزش افزوده منطقه فرصت ویژه‌ای برای احیای بافت فراهم می‌شود.

در این جلسه مقرر شد برای محدوده گذر جلوخان پلان اجرایی مورد نظر تا هفته آینده تهیه شود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403022801611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha