نقش بهرام گور در شهرستان ممسنی ساماندهی و نورپردازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم معرفی هر چه سریع‌تر آثار تاریخی و جاذبه گردشگری و طبیعی شهرستان ممسنی تأکید کرد و گفت: شهرستان ممسنی از تنوع و تعدد جاذبه‌های تاریخی و طبیعی برخوردار است اما این ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها به‌درستی معرفی نشده و ناشناخته باقی‌مانده است.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی با حضور در نماز جمعه شهر نوآباد به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک دهه مبارک کرامت گفت: از فردا شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه هفته بزرگداشت میراث فرهنگی آغاز می‌شود و برنامه‌های گسترده‌ای در سطح استان برای پاسداشت این هفته و معرفی ظرفیت‌ها و آثار تاریخی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: خوشبختانه در شهرستان ممسنی به‌ویژه شهر نورآباد آثار غنی تاریخی و طبیعی متعددی از دوره‌های مختلف تاریخی چون ایلامیان، ساسانی و صفوی وجود دارد و باید این آثار در سطوح ملی و بین‌المللی معرفی شوند.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه معرفی و ساماندهی این آثار با اولویت در دستور کار است گفت: با توجه به اینکه شهرستان ممسنی در محور مواصلاتی چند استان قرار دارد می‌طلبد ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان به‌درستی معرفی شود که این اقدام در مرحله اول می‌تواند با طراحی و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و هدایتگر گردشگران و مسافران در کنار جاده‌ها و مسیر تردد انجام شود.

او همچنین برگزاری رویدادهای گردشگری در شهرستان ممسنی را یک ضرورت دانست و افزود: برای نمونه نان محلی ممسنی قابلیت ثبت در فهرست ملی را دارد و با ثبت آن و اجرای جشنواره و رویدادی با موضوع نحوه پخت نان محلی می‌توان گردشگری را در منطقه پویا کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش به بازدید از آثار تاریخی شهرستان ممسنی اشاره کرد و گفت: نقش بهرام گور در این شهرستان یکی از نقوش برجسته مهم باستانی است که طبق برنامه‌ریزی‌ها

ساماندهی اطراف نقش برجسته، فضاسازی و مسیر دسترسی و همچنین نورپردازی در دستور کار قرار گرفت. ثابت اقلیدی همچنین به بازدیدش از موزه باستان‌شناسی و تاریخ هنر ممسنی اشاره کرد و افزود: برخی مشکلات این مجموعه نیز مورد برسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت رفع موانع موجود داده شد.

بنابراین گزارش مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه در سفر یک‌روزه خود به شهرستان ممسنی برخی از سایت‌ها و اماکن تاریخی و طبیعی این شهرستان چون سایت تاریخی لیدوما، حمام فلیهان، موزه ممسنی، آتشکده دیمه میل و کارگاه گوهر تراشی بازدید کردند و همچنین با تنی چند از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری شهرستان دیدار داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022901668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha