سومین جشنواره گلاب کلاته رودبار دامغان برگزار شد

سومین جشنواره گلاب کلاته رودبار، با استقبال علاقه‌مندان، گردشگران و مردم و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان دامغان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، با استقبال علاقه‌مندان، گردشگران و مردم و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی رودبار در روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ سومین جشنواره گلاب شهر کلاته در محل پارک تفریحی و گردشگری پیرخوشدر شهر کلاته رودبار از توابع شهرستان دامغان برگزار شد.

ازجمله اهداف این جشنواره اشاعه ترویج آداب سنت‌های ایران اسلامی و ایجاد شورونشاط اجتماعی بوده است.

همایش پیاده‌روی، اجرای موسیقی محلی و سنتی و اجرای زنده خواننده بنام ایران، حمید عسگری، اجرای گروه طنزپردازی اجرای نمایش طنز مازندرانی سید کاظم حسینی ملقب به عمو نوروز، اجرای طنزپرداز مطرح کشوری، حمید ماهی صفت و استندآپ کمدی آقای مرتضی اسماعیلی، استقرار غرفه‌های گلاب‌گیری سنتی و نمایشگاه صنایع‌دستی از برنامه‌های این جشنواره بوده است.

عرضه و فروش صنایع‌دستی و محصولات محلی بخشی از این جشنواره بود که رونق اقتصادی منطقه و اشتغال پایدار روستایی را به دنبال دارد.

بخشی از گلاب تهیه‌شده در این مراسم نذر شستشو حرمین امامین عسکریین شد.

جشنواره گلاب علاوه بر زنده نگه‌داشتن آیین‌های کهن و اصیل گذشتگان با شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شهر کلاته رودبار، گامی مؤثر در افزایش فرصت‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری گردشگری در این شهر است.

کلاته رودبار در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر دامغان در دامنه کوهستان البرز واقع‌شده است. آب‌وهوای آن از ویژگی‌های کوهستانی برخوردار است. زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل باعث شده تا این شهر و ییلاق آن به یکی از زیباترین جاذبه‌های سمنان تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022901732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha