ارزش واقعی موزه‌ها به واسطه معرفی آثار به آیندگان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ارزش واقعی موزه‌ها برای معرفی آثار مختلف برای آیندگان است، زیرا آثار مختلف و دستاوردهای کشور ایران باید برای نسل‌های آینده تبیین شود.

به گزارش میراث‌آریا، سید جواد موسوی در آیین نکوداشت «روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی» که با مشارکت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: ارزش واقعی موزه‌ها برای معرفی آثار مختلف به آیندگان است، زیرا آثار مختلف و دستاوردهای کشور ایران باید برای نسل‌های آینده تبیین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اهمیت این امر تمامی مسئولان باید در این امر سهیم شوند و برای حفظ ارزش‌ها و آثار به ویژه آثار باقی‌مانده از جنگ تحمیلی ایفای نقش کنند، همچنین باید تلاش کنیم که هماهنگی بهتری بین دو دستگاه برای ثبت آثار منقول به وجود آید.

موسوی در خصوص آمار آثار موزه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: در موزه‌های خراسان رضوی ۲۰۴۹ اثر تاریخی ثبت شده است و ۱۰۳۳ بنا در استان و ۱۵ بافت، ۱۸۹ محوطه، ۱۰۲ آثار ثبتی در آثار منقول، ۷۲ آثار طبیعی، ۳۹۹ تپه و محوطه، ۷۷ آثار طبیعی، ۸ اثر فهرست ثبت یونسکو، یک اثر فهرست جهانی ثبت ایسسکو و ۲۸ اثر ثبت شده به عنوان مکان و رویداد در استان را دارا هستیم.

او گفت: درخواست دارم که با انسجام دستگاهی، مردمی‌سازی در این حوزه را با انسجام یک فرایند مشخصی رقم بزنیم تا زائرین و مجاورین به صورت واحد از موزه‌های استان خراسان رضوی و آستان قدس رضوی استفاده کنند و در تسهیل‌سازی این امر موثر باشیم.

همزمان با این مراسم ویدیو کنفرانسی با حضور مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور صورت گرفت و در ادامه از سکه ولایت‌عهدی امام رضا(ع) که از موزه ملی ایران آورده شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022901777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha