آیین پاسداشت درخت کهنسال بید سفید در روستای قطارآقاج کبودراهنگ

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ از برپایی دومین آیین پاسداشت درخت کهنسال بید سفید روستای قطارآقاج، از توابع بخش شیرین سو در شهرستان کبودراهنگ در اولین روز از هفته میراث‌فرهنگی با حضور بخشدار شیرین سو و اهالی این روستا خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، مهدی غلامی گفت: این درخت کهنسال بیش از پنج و نیم متر قطر و نزدیک به ۲۵۰ سال قدمت دارد که اهالی روستا به همت دهیاری و شورای اسلامی روستا نسبت به حفاظت و نگهداری آن اقدام کرده اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ افزود: در این آیین پاسداشت، جمعی از اهالی روستا در کنار درخت کهنسال گردهم آمده و با کاشت ۳۰ نهال درخت بادام و گل محمدی در نزدیکی درخت در راستای فرهنگ‌سازی و حفاظت از میراث طبیعی  این روستا گام برداشتند.

غلامی اظهار داشت: وجه تسمیه روستای قطارآقاج  برگرفته از درختان کشت شده در یک ردیف در این روستا بوده که فقط این درخت کهنسال از آن زمان بجای مانده است که امیدواریم با اجرای این برنامه ارزش میراث طبیعی افزوده شده و بر کشت دوباره درختان اقدام شود. او ادامه داد: در این آیین از میهمانان با دمنوش‌های محلی و همچنین غذای سنتی قووردماش (سنگ داغ) پذیرایی شد.

شهرستان کبودراهنگ ۲۳۹ آثار تاریخی، طبیعی، مذهبی و فرهنگی دارد که ۱۲۹ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha