«ریسباف» می‌تواند الگویی برای احیای سایر بناهای تاریخی در سراسر کشور باشد/ مهمترین سیاست‌ دولت سیزدهم امیدآفرینی است

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از گشوده شدن درهای ریسباف به عنوان بزرگترین طرح میراثی کشور پس از پیروزی انقلاب به روی مردم اصفهان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، عصر روز شنبه، ۲۹ اردیبهشت و در دومین روز از پاسداشت هفته میراث فرهنگی، آیین تبدیل کارخانه عظیم ریسباف به عنوان موزه منطقه‌ای اصفهان با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری  و صنایع دستی استان، علی قاسم زاده شهردار اصفهان، جمعی از مدیران استان و اصفهان و تعدادی از هنرمندان و دوستداران میراث فرهنگی استان در محل کارخانه ریسباف برگزار شد. 

دراین نشست معاون گردشگری کشور با ایراد سخنانی گفت: خوشبختانه امروز شاهدیم که درهای این مجموعه عظیم تاریخی با همت و همگرایی مسئولان در دو سطح ملی و استانی پس از فراز و فرودهای بسیار به روی مردم اصفهان گشوده شد. 

علی اصغر شالبافیان ادامه داد: ریسباف امروز به نماد هویت مردم اصفهان تبدیل شده، لذا معتقدم این همگرایی می‌تواند به الگویی برای احیای سایر بناهای تاریخی در سراسر کشور به شمار رود. 

او تصریح کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم براساس دستور رئیس جمهوری، پروژه امید آفرینی است، لذا خرسندم که امروز به آگاهی همه دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری برسانم هم اکنون ۱۶۱۰ طرح گردشگری در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده و ۲۴۰۰ طرح دیگر نیز در حال اجراست.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha