دکتر دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی در حاشیه افتتاح نمایشگاه شکوه ایران باستان در چین از کاخ تابستانی و معبد بهشتی بازدید کرد.

یکی از معروف ترین کاخ های پکن به نام کاخ تابستانی شهرت دارد. این قصر سلطنتی در اصل یک باغ امپراطوری عظیمی است که در سال ۱۷۵۰ ساخته شده است و در طول تاریخ و در طی جنگ ها نیز در سال ۱۸۶۰ مورد آسیب قرار گرفته اما باری دیگر در سال ۱۸۸۶ مورد بازسازی قرار گرفته است. معماری باغ امپراطوری کاخ تابستانی پکن دارای چشم انداز زیبایی از معماری چینی است، همچنین کاخ تابستانی پکن شامل مناظر طبیعی، چشمه های آب، سالن های مختلف، عمارت کاخ، پل ها و معبدهایی است که به صورت ترکیبی با معماری بسیار زیبا، مجموعه ای با ارزش ایجاد کرده اند. کاخ تابستانی پکن به عنوان معروف ترین کاخ شهر پکن هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران خارجی است که با خرید بلیط هواپیما از این کاخ بازدید می کنند. به دلیل بالا بودن ارزش تاریخی و فرهنگی کاخ تابستانی پکن، دولت چین، برای حفاظت از محیط طبیعی کاخ چندین مورد برنامه ریزی شهری انجام داده است. برخی از قسمت های این کاخ باستانی به عنوان یک مجموعه تاریخی به نمایش درآمده و از چندین تکنیک جدید برای نگهداری اموال و اطلاعات باستانی در این مکان استفاده شده است.

ساختمان معبد بهشت، به‌عنوان شاهکار معماری در دنیا شناخته شده است. سبک معماری آن از مفهوم فرهنگی عمیق، به شیوه‌های تمدن شرقی باستان الهام گرفته است. قسمت شمالی داخل دیوار به شکل نیم‌دایره و نمادی از بهشت و بخش جنوبی آن مربع شکل و نمادی از زمین است. این طرح منعکس کننده اندیشه «بهشت دایره و زمین مربع است» در چین باستان است.

ساختمان‌های اصلی معبد در انتهای بخش داخلی قرار دارند. ساختمان‌های باشکوهی از جمله محراب مدور (Huanqiutan)، گنبد بهشتی امپراتور (Huangqiongyu) و سالن عبادت برای برداشت خوب (Qiniandian).

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha