موزه آموزش و پرورش کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش ميراث آرياchtn)) موزه آموزش و پرورش کرمانشاه با حضور استاندار، رئيس مجمع نمايندگان استان و جمعي از پيشکسوتان فرهنگي در محل دبيرستان کزازي اين شهر افتتاح شد.

استاندار کرمانشاه درمراسم افتتاحيه اين موزه گفت: ساختمان‌هاي قديمي و کهن کرمانشاه باتوجه به سبک معماري و نماهاي جذاب و ديدني گواه اين است که کرمانشاه چهره‌ها و بزرگان بسياري در عرصه‌هاي مختلف داشته است.

دادوش هاشمي افزود: حضور چهره‌هاي فرهنگي و ادبي فراوان در آموزش و پرورش استان يک سرمايه مهم است که هريک از آنان مي‌تواند براي آيندگان منشاء کسب افتخار باشد.

وي ادامه داد: احداث موزه آموزش و پرورش در استان کاري شايسته و مناسب بود که راه‌اندازي اين موزه ما از گذشتگان و خاطرات آنها بهره‌مند مي‌کند و به نوعي با اين اقدام به آيندگان آموزش مي‌دهيم که از ما ياد کنند.

هاشمي تاکيد کرد: آثار به نمايش درآمده در اين موزه نشان مي‌دهد که در گذشته فعاليت‌هاي بزرگي با امکانات بسيار کم انجام شده و گذشتگان و آيندگان از ما خواهند پرسيد شما در قرن 21 با اين همه امکانات، چه کارهايي انجام داده‌ايد.

رئيس مجمع نمايندگان استان کرمانشاه نيز گفت: هر ملتي که مي‌خواهد در جهان سرپا بماند بايد به علم و دانش گرايش پيدا کند و آموزش و پرورش سرمايه اين کشور و هر مملکتي است.

سيد جواد زماني افزود: تصاوير و اسناد اين موزه گواه گوياي بسياري از موارد هستند و با ما سخن مي‌گويند و اين موزه حرکتي ماندگار براي اهالي فرهنگ اين استان است.

رئيس آموزش و پرورش استان کرمانشاه نيز در اين مراسم در سخناني گفت: امروز يکي از آرزوهاي ديرينه آموزش و پرورش و فرهنگيان محقق شد و تاريخ پر فراز و نشيب، ممتاز و درخشان مردم کرمانشاه داراي موزه‌اي در باب فرهنگ و آموزش و پرورش شد که محل آن دبيرستان کزازي به عنوان يکي از قديمي‌ترين دبيرستان‌هاي استان انتخاب و افتتاح شد.

جلال اميني افزود: راه‌اندازي و افتتاح اين موزه ابتداي کار است و مردم و فرهنگيان و بازنشستگان براي ماندگاري خدمات، تلاش‌ها و زحماتشان بايد ما را ياري داده و با اهداي اسناد، تابلوها، تصاوير و نکاتي که قابليت نمايش درموزه دارد، در غناي آن تلاش کنند.

گفتني است دبيرستان کزازي نخستين دبيرستان شهر کرمانشاه بشمار مي رود که ساخت آن به 70سال پيش برمي گردد واداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري استان کرمانشاه درراستاي حفظ بناهاي تاريخي وفرهنگي نسبت به ثبت آن در فهرست آثار ملي تحت عنوان شئونات ملي اقدام وبرنامه مرمتي آن دنبال شد که ابتداي سالجاري به اتمام رسيد. /106

انتهای پیام/

کد خبر 1388110314