پاکسازی تنگه رازیانه بدره توسط دوستداران طبیعت

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از پاکسازی تنگه رازیانه شهرستان بدره توسط دوستداران طبیعت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، وحید درخشنده گفت: در اقدامی پسندیده تعدادی از طبیعت گردان و علاقمندان محیط زیست به صورت داوطلبانه زباله های رها شده در تنگه زیبای رازیانه شهرستان بدره را جمع آوری کردند.
وی ادامه داد: این اقدام در جهت فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست و آثار طبیعی و گردشگری استان و همچنین زیبا سازی تنگه طبیعی رازیانه انجام شده است.
مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام خاطر نشان کرد: تنگه رازیانه از مهمترین جاذبه های گردشگری استان ایلام دره باریک و ژرفی است که در منطقه‌ ای سرسبز واقع‌ شده‌ و در درون این تنگه رودی روان قرار دارد، برخورداری از منابع و قابلیت‌های گردشگری، اکوتوریسم و ارزش مطالعاتی و پژوهشی از قابلیت‌های این اثر مهم است.

درخشنده افزود: تنگه رازیانه در ۷۰ کیلومتری مسیر شهر ایلام به سمت شهرستان بدره قرار دارد و یکی از مناطق ژئوتوریسم استان بوده و طبیعت بی‌نظیری دارد، این اثر طبیعی شامل ۷۵ هکتار از اراضی تنگه رازیانه در سال ۱۳۸۸ به‌عنوان اثر طبیعی ملی ثبت‌ شده  است.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1395011715