برگزاری نشست «سفرهای آسان برنامه‌ریزی‌شده» در گیلان

جلسه سفرهای آسان برنامه‌ریزی‌شده در گیلان برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان، جلسه سفرهای آسان برنامه‌ریزی‌شده (ساب) در عصر اولین روز از هفته دولت در استانداری گیلان برگزار شد.

در این جلسه که اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان حضور داشتند، اهداف طرح ساب تشریح شد و مسئولان نظرات و برنامه‌های خود را بیان کردند.

شهرود امیرانتخابی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تشریح سیاست‌های وزارت میراث‌فرهنگی مبنی بر توسعه سفرهای داخلی و رونق گردشگری داخلی و ایجاد رقابت سالم در جذب گردشگران و بالا بردن سطح کمی و کیفی سفرها اعلام کرد که این اداره کل ماموریت پیدا کرد که طرح سفرهای آسان برنامه‌ریزی شده را آماده کند.

او ادامه داد: «بر اساس طرح ساب همه ادارات عضو ستاد سفر استان باید بخشی از خدماتشان را برای بسته تبیین و تعریف کنند و بسته‌های سفر تاییدشده پس از هماهنگی به مردم اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به تجربه ستاد خدمات سفر در امر خدمات‌رسانی و اقامت با اشاره به ۳۲ میلیون نفر گردشگر داخلی در ۵ ماه نخست امسال، توزیع عادلانه گردشگر و فرصت اقامت متوازن در کلیه شهرستان‌ها را از مزایای طرح ساب برشمرد و تاکید کرد: «این موضوع با برنامه ریزی در سایه همدلی دستگاه های مرتبط محقق خواهد شد.»

در ادامه مدیران‌کل ادارات استان به ارائه آمار و توانایی ها و خدمات قابل ارائه از سوی ارگان مربوطه خود پرداختند و آمادگی خود را برای مشارکت با این طرح اعلام کردند. سپس فرمانداران به بیان نقاط قوت و ضعف معضلات و موانع موجود در شهرستان‌های استان گیلان که کمتر مقصد هدف گردشگران قرار می گیرند پرداختند که از جمله این معضلات می‌توان به زیرساخت ها فضاهای خدماتی مسیرهای مواصلاتی خدمات حمل و نقل و مسائل اقتصادی در جامعه اشاره کرد.

امیرانتخابی در ادامه با اشاره به تعیین مواضع و اهداف اداره کل در حوزه گردشگری که در جهت توسعه گردشگری داخلی و خارجی است، به این نکته اشاره کرد که برای جذب گردشگر خارجی نیاز به ثبت میراث و صنایع دستی خود در فهرست آثار جهانی وجود دارد تا شناخت بهتری در سطح بین المللی از استان صورت گیرد. 

او در همین راستا به پرونده ثبت جهانی ماسوله چادر شب قاسم آباد اشاره کرد و گفت: «با ثبت جهانی این آثار که در اولویت این اداره کل است امید داریم که شناخت بهتری از گیلان برای جهانیان حاصل شود و بتوانیم هدف گردشگری بین المللی باشیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398060321

برچسب‌ها