برگزاری آیین نوروزگاه ابرکوه

در چهارمین روز از فروردین 1401 آیین نوروزگاه ابرکوه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، امروز چهارم فروردین‌ماه سال 1401 به‌عنوان روز ابرکوه نام‌گذاری شده است که جمعی از مسئولان استان یزد و شهرستان با حضور در این شهرستان از اماکن تاریخی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی و پست‌های اطلاع‌رسانی ورودی و خروجی شهر بازدید و در مراسم نوروزگاه ابرکوه شرکت نمودند.

مراسم نوروز گاه شهرستان ابرکوه شامل بخش‌های متنوعی چون بازارچه صنایع‌دستی ، سفره هفت‌سین، اجرای موسیقی سنتی، جشن مردمی نوروز و معرفی و نمایش اسب‌های اصیل ایرانی بود که با استقبال پرشور مردم همراه شد.

به مناسبت این روز با حضور مسئولان استان و شهرستان دو اقامتگاه بوم‌گردی به بهره‌برداری رسید.

همچنین در محل خانه تاریخی آقازاده ابرکوه، رونمایی از سایت تخصصی گردشگری ابرکوه و کتاب «ابرکوه؛ ابرقوِه؛ خیلی دور؛ خیلی نزدیک» با حضور مسئولان انجام شد.

کتاب «ابرکوه؛ ابرقوه؛ خیلی دور؛ خیلی نزدیک» یکی از فعالیت‌های انجام‌گرفته زیر نظر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه است که حدود ۵۰ نفر از علاقه‌مندان حوزه میراث‌فرهنگی در آن نقش داشته‌اند.»

در این کتاب آثار تاریخی و طبیعی، مشاهیر، صنایع‌دستی، فرهنگ‌عامه، خوراک، بوم گردی‌ها، روستاهای ابرکوه با استناد به اسناد، کتاب‌ها و روایت‌های شفاهی بیان‌شده است و در کنار آن، بخش ویژه و تألیفی کتاب، ارائه گشت‌نامه و طراحی آیکون‌ها و نمادهایی است که به گردشگر کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای وقت خویش داشته باشد و بتواند هرچه بیشتر از سفر خود لذت ببرد.

این کتاب ۵۲۸ صفحه‌ای علاوه بر موارد گفته‌شده، نمایانگر ظرفیت بالقوه شهرستان ابرکوه در زمینهٔ گردشگری است که پتانسیل‌های این منطقه در مرکز ایران و مثلث طلایی شیراز، اصفهان و یزد را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1401010410434

برچسب‌ها