در نمایشگاه بزرگ صنایع‌دستی استان بوشهر چه گذشت

نمایشگاه بزرگ صنایع‌دستی استان بوشهر با حضور صنعتگران و هنرمندانی از سراسر استان در شهرک پردیس جم برگزار شد.

تنوع در محتوا 

نمایشگاه بزرگ صنایع‌دستی شهرک پردیس جم، با یک محتوای فوق‌العاده و تولیدات خلاقانه و کاربردی، در رشته‌های حصیربافی، کپوبافی، سراجی سنتی، زیورآلات سنتی، صنایع‌دستی دریایی، گلیم‌بافی، سفال و سرامیک، فیروزه کوبی، عبابافی، ساخت لنج تزیینی (لنج سنتی) و صنایع چوبی برگزار شد که با کیفیت خوبی از لحاظ مواد اولیه بکار رفته در محصولات و تولید همراه بودند. 

خرید تضمینی محصولات 

این نمایشگاه به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر و با همکاری شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها برپا شده بود که با توزیع بن خرید صنایع‌دستی در این مجموعه اقتصادی، شاهد حضور پرشور خانواده‌ها و خریدی بسیار خوب از محصولات عرضه شده بودیم. 

مشارکت صنعتگران 

در این رویداد که متشکل از ۴۵ غرفه بود، ۱۰۰ نفر از صنعتگران هم استانی به نمایندگی از هنرمندان و همکاران خود حضور داشتند به طوری که با خروجی فروش این نمایشگاه، نزدیک به ۴ هزار نفر ذینفع بودند. 

رضایتمندی صنعتگران 

در صبحت و گفتگویی که هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه، با صنعتگران انجام شد شاهد این موضوع بودیم که تمامی آن‌ها از فروش و استقبال خوب خانواده‌ها از نمایشگاه رضایت داشتند و خواستار ادامه‌دار بودن چنین رویدادهایی بودند و از انگیزه تولید بیشتر در رشته فعالیت خود می‌گفتند. 

حضور شهر و روستای ملی صنایع‌دستی در نمایشگاه 

روستای ملی عبابافی بحیری و شهر ملی حصیربافی آبپخش با حضور پررنگ خود در نمایشگاه، با معرفی محصولات دارای نشان ملی و بومی خود بر زیبایی‌های این رویداد افزوده بودند و مورد استقبال بازدید کنندگان نیز قرار گرفت. 

اهداف برگزاری 

یکی از راه‌های عرضه تولیدات در هر زمینه و رشته‌ای، برپایی نمایشگاه‌های مناسبتی بوده که این رویداد نیز هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی با هدف حمایت از صنعتگران هم استانی، معرفی، عرضه و فروش محصولات و تولیدات حوزه صنایع‌دستی استان برگزار شد. 

دستاورد نمایشگاه 

مهم‌ترین دستاورد نمایشگاه رضایت‌مندی صددرصدی صنعتگران حاضر بود که با توجه به فروش خوب در این چند روز، انگیزه و دلگرمی توسعه حوزه کاری برایشان فراهم شد. 

نتیجه‌گیری 

نتیجه برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی شهرک پردیس جم نشان دهنده عنصر هم‌افزایی و همیاری برای موفقیت در یک مسیر بود که به خوبی حاصل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010329817591

برچسب‌ها