بخاخیر محل برگزاری صدبازار صنایع‌دستی در کیش می‌شود

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ایجاد یکی از صدبازارهای صنایع‌دستی کشور در جزیره کیش خبر داد و گفت: ظرفیت مغفول «بخاخیر» به‌عنوان این صدبازار به زودی افتتاح خواهد شد.

مریم جلالی امروز دوشنبه 14 شهریور 1401 در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با بیان اینکه بخاخیر به زبان بومی به معنای انبار ست، اظهار کرد: بازدیدهایی از این محل با هدف ایجاد زیرساخت توسعه صنایع‌دستی انجام شده و این مکان که متعلق به بومیان کیش است شامل 19 غرفه بوده و به صورت انبار قدیمی است.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه قرار است اینجا تبدیل به بازار صنایع‌دستی شود، اضافه کرد: با بومیان محله صحبت می‌کنیم تا این فضا از متروکه بودن خارج شده و تبدیل به زیرساختی در حوزه صنایع‌دستی شود.

او با بیان اینکه این ظرفیت مغفول تبدیل به صدبازار در جزیره کیش خواهد شد، افزود: یکی از صدبازارهای کشور با همراهی بومیان محلی در کیش در این محل افتتاح خواهد شد و از طرفی توانمند‌سازی خانواده‌ها با محور بانوان مورد نظر ما است.

جلالی با اشاره به اینکه یک منطقه فوق‌العاده در دل محله‌های بومی کیش تبدیل به بازار صنایع‌دستی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این اقدام می‌تواند منجر به نماد توانمندی خانواده‌های جزیره باشد و امیدوار هستیم در آینده نزدیک افتتاح شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010614622656

برچسب‌ها