مسابقه ساخت عروسک و اسباب‌بازی حصیری در بافق یزد برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق از برگزاری مسابقه خلاقیت و ساخت عروسک و اسباب‌بازی‌های حصیری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، لیلی رنجبر روز سه‌شنبه 19 مهرماه با اعلام این خبر گفت: «مسابقه خلاقیت و ساخت عروسک و اسباب‌بازی‌های حصیری، ویژه نوه‌ها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در شهرستان بافق پایان مهرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق ادامه داد: «علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار هنری خود را ارائه کنند. همچنین در پایان به پنج اثر برتر هدایایی اعطا می‌شود.»

رنجبر هدف از برگزاری این مسابقه را نهادینه کردن هنر حصیربافی بین کودکان و نوجوانان این شهرستان، پرورش خلاقیت آن‌ها و ایجاد شورونشاط اجتماعی عنوان کرد.

به گفته او مهلت ارسال آثار تا پایان مهرماه و محل تحویل نیز اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق واقع در کاروانسرای میدان خان است.

شهرستان بافق نخلستان‌های بسیار گسترده و وسیعی دارد و با توجه به در دسترس بودن مواد اولیه، تعداد زیادی از مردم این شهرستان در  رشته حصیربافی مشغول فعالیت هستند، این رشته از صنایع‌دستی در  شهرستان رایج است. پادری، بادبزن، ریسمان، فرش حصیری، کلاه، سبد و درب کوزه جزو محصولات و فرآورده‌های نخیلات شهرستان بافق است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010719104337

برچسب‌ها