بازدید معاون صنایع‌دستی کشور از کارگاه مس زنجان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور پیش از ورود به زنجان از کارگاه چند منظوره نظریان بازدید با هنرمندان این کارگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، مریم جلالی روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ در بازدید ازکارگاه چند منظوره نظریان، گفت: صنایع‌دستی زنجان باید از حالت تزئینی بیرون بیاید و کاربردی شود، باید صنایع‌دستی استان را به شکلی متحول کنیم که هنرمندان بیشتر تلاش کنند و ما هم کمک کنیم تا مسیر برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها هموار شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در این بازدید تاکید کرد: برندسازی و اعتمادسازی برای خریداران نقش مهمی در بهره‌مندی اقتصادی تولیدکنندگان صنایع‌دستی ایفا می‌کند، صنایع‌دستی ارتباط مستقیم با هنر دارد، اینها محصولاتی هستند که مستقیما برگرفته از ذوق و سلیقه افراد با ملیت‌ها و زبان‌های مختلف هستند، پس طراحی لوگو صنایع‌دستی باید خیلی جدی گرفته شود.

او گفت:  همچنین اهمیت طراحی بسته ‌بندی و نقش آن در بازاریابی و فروش محصولات امروزه امری غیرقابل انکار است و باید مدنظر تمام تولیدکنندگان قرار گیرد، ما مشکلات مربوط به مواد اولیه و گمرک را پیگیری می‌کنیم.

همچنین در این بازدید نظریان، مسئول این کارگاه بیان کرد:  این کارگاه  چهار سال است که راه‌اندازی شده و شامل بخش‌های مختلف مانند رشته مسگری، ریختگری، نورد، خم‌کاری، مونتاژ، قلع  و رشته سفال‌سازی است.

صنعتگر صنایع‌دستی استان زنجان گفت: استفاده از کارگاه‌هایی که محیط‌زیست را آلوده نمی‌کند مدنظر ما بود و ما از ضایعات مس برای تولیداتمان استفاده می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1401072197954

برچسب‌ها