مشارکت جامعه صنایع‌دستی شهرستان فردوس در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی خراسان جنوبی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس از مشارکت فعال جامعه صنایع‌دستی این شهرستان در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی خراسان جنوبی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده روز دوشنبه 30 آبان‌ماه 1401 در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مشارکت فعال جامعه صنایع‌دستی شهرستان ضمن اشاره به اهمیت و مزایای برگزاری نمایشگاه، اظهار داشت: با برگزاری نمایشگاه، صنعت‌گران فعال در این حوزه می‌توانند علاوه بر معرفی ظرفیت‌های بالای شهرستان در حوزه صنایع‌دستی، محصولات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده و در نهایت آن‌ها را به فروش برسانند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: هدف از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی گسترش و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی، تعامل بین هنرمندان برای ارتقای سطح کیفی تولیدات، ایجاد رقابت‌پذیری مناسب بین هنرمندان صنایع‌دستی در زمینه قیمت تولیدات و ایجاد بستر مناسب به‌منظور عرضه و بازاریابی اقلام گروه‌های خاص صنایع‌دستی است.

شبنم‌زاده بیان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی بیرجند در تاریخ ۷ لغایت ۱۱ آذرماه در محل نمایشگاه دائمی بیرجند برگزار می‌شود که تعداد ۱۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی شهرستان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی مانند، چرم‌دوزی، سفالگری، تراش سنگ‌های قیمتی، حوله بافی و...  شرکت خواهند داشت.

او همچنین بیان کرد: در این رویداد نیز ظرفیت‌های گردشگری شهرستان در قالب غرفه معرفی در معرض نمایش و بازدید علاقه‌مندان گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1401090113369

برچسب‌ها