جشنواره انار  به توسعه گردشگری کشاورزی کمک می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از برگزاری جشنواره گردشگری انار به‌منظور توسعه گردشگری کشاورزی در منطقه تنگ سیاب شهرستان کوهدشت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز پنج‌شنبه سوم آذرماه ۱۴۰۱ در حاشیه برگزاری جشنواره انار در تنگه سیاب کوهدشت گفت: به منظور توسعه و رونق گردشگری کشاورزی نخستین جشنواره انار با حضور جمعی از مسئولان از جمله استاندار، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان و همچنین جمعی از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان و باغداران در منطقه تنگ سیاب کوهدشت برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان عنوان کرد: این جشنواره با مشارکت کشاورزان و باغداران محل در چند بخش مختلف با برپایی سیاه‌چادر و عرضه انار و فرآورده‌های این میوه از جمله رب انار، آب انار، لواشک، ترشک و غیره... برگزار شد.

او با بیان اینکه این جشنواره با هدف توسعه گردشگری کشاورزی و معرفی انار مرغوب تنگه سیاب کوهدشت برگزار شد، افزود: پخت و عرضه غذاهای محلی، مسابقه بومی- محلی برای دانش‌آموزان، شعرخوانی با موضوع انار و همچنین اجرای برنامه‌های طنز از دیگر بخش‌های جانبی این جشنواره‌ بود.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: جشنواره انار برای نخستین بار و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهاد کشاورزی لرستان با هدف توسعه گردشگری کشاورزی در سطح استان برگزار شد که خوشبختانه با استقبال بی‌نظیر مردم و باغداران مواجه شد.

 همچنین در پایان این جشنواره از باغ باغداران نمونه و‌ انارکاران شهرستان کوهدشت تقدیر به عمل آمد.

انتهای پبام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010903309931

برچسب‌ها