برگزای نشست آموزش تخصصی صنایع‌دستی با موضوع معرفی ظرفیت‌های ترویج در عمارت کوشک

نشست آموزش تخصصی صنایع‌دستی با موضوع معرفی ظرفیت‌های ترویج، یکشنبه 6 آذر 1401 در محل عمارت تاریخی کوشک تهران برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، این نشست با حضور ویدا توحدی مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی، کارشناسان دفتر آموزش و معاونان صنایع‌دستی استان‌های اصفهان، زنجان، گیلان و مرکزی به همراه کارشناسان صنایع‌دستی استان‌های مذکور برگزار شد.

توحدی در این نشست از بازاندیشی و تغییرات عمده در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی و بازتعریف فضای آموزشی با هدف ایجاد تحولات مثبت در این حوزه خبر داد.

او استفاده از ظرفیت‌های محیطی را به‌منظور ارتقای وضعیت و کیفیت آموزش صنایع‌دستی رویکردی جدید و موفق ارزیابی و گسترش آموزش صنایع‌دستی در بناها و خانه‌های تاریخی را به سبب ارتباط ذاتی میان این دو تجربه‌ای چشمگیر دانست.

توحدی خاطرنشان کرد: محیط پیرامونی همواره امکان تعریفی جدید از پدیده‌های داخلی خود را فراهم می‌کند و اصولا با تکیه بر چنین دیدگاهی است که زیرساخت‌‌های فعالیت آموزشی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از محیط خشک اداری خارج و در عمارت تاریخی کوشک مستقر و تثبیت شد.

فرزاد رشیدی مشاور معاونت صنایع‌‌دستی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مجتمع‌های بین‌راهی در معرفی و ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی گفت: در حوزه روستایی نیازمند ایجاد هرچه بیشتر اقامتگاه‌های بوم‌گردی با محوریت صنایع‌دستی هستیم.

او ادامه داد: صنایع‌دستی می‌تواند پیشانی گردشگری و میراث‌فرهنگی در حوزه توسعه، ترویج و آموزش باشد چرا که صنایع‌دستی پیوند‌دهنده سه معاونت وزارت میراث‌فرهنگی است.

در ادامه  عبداللهی معاون صنایع‌دستی استان اصفهان ضمن تشکر از برگزاری این نشست گفت: در راستای استفاده از ظرفیت خانه‌های تاریخی الگوی موفقی در خانه جواهری را تجربه کردیم.

او ادامه داد: خانه جواهری دارای ۱۷ اتاق است که هر اتاق به صورت یک ساله در اختیار هنرمندان جوان حوزه صنایع‌دستی برای معرفی و عرضه محصولات خود قرار می‌گیرد.

کاظمی معاون صنایع‌دستی استان مرکزی نیز گفت: برای معرفی موثر صنایع‌دستی نیاز به استفاده مناسب از ظرفیت‌های طبیعی ملی و خانه‌های تاریخی داریم.

او افزود: در حال حاضر اقدام به برپایی کلاس‌های آموزشی و بازارچه‌های صنایع‌دستی در خانه تاریخی قنبری و سرای تاریخی مهر در بازار سنتی اراک کردیم که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

او ادامه داد: می‌توان از ظرفیت‌های حوزه گردشگری استان مانند غار نخجیر برای آموزش و معرفی صنایع دستی استفاده کرد.

خدایی‌فرد معاون صنایع‌دستی استان زنجان نیز گفت: مزیت اصلی برگزاری این جلسات ارتباط موثر بین استان‌ها است. برای بررسی هرچه بهتر مشکلات در معاونت صنایع‌دستی نیاز به مدیریت تلفیقی در حوزه صنایع‌دستی داریم.

آذزپور سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان گیلان نیز گفت: برگزاری این جلسات در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی در اجرای برنامه‌های استان‌ها بسیار راهبردی و موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010907622351

برچسب‌ها