شناسایی 3 خانه سنتی دارای قابلیت تبدیل شدن به اقامتگاه سنتی در بندر خمیر

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از شناسایی 3 اقامتگاه سنتی دارای قابلیت تبدیل شدن به اقامتگاه سنتی در بندر خمیر خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، عباس رئیسی روز یکشنبه 20 آذرماه 1401 با بیان این مطلب افزود: شهرستان بندر خمیر به دلیل دارا بودن جاذبه‌های طبیعی همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران و طبیعت‌گردان است که بر همین اساس با همکاری شهرداری بندر خمیر، 3 خانه سنتی در این شهر برای توسعه گردشگری شناسایی‌ شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه طی بازدید از بندر خمیر از پنج پروژه گردشگری در حال ساخت این شهر نیز بازدید شد، افزود: این پروژه‌ها شامل سه سفره‌خانه سنتی و دو اقامتگاه سنتی بود که از نزدیک موانع و مشکلات پیش روی این پروژه‌ها بررسی شد.

او افزود: همچنین از مسیر گردشگری این شهر نیز بازدید شد که این مسیر به همت شهرداری بندر خمیر به‌صورت سنتی در این شهر ایجاد شده است.

رئیسی تصریح کرد: شاهد رشد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان بندر خمیر هستیم که با توسعه زیرساخت‌های گردشگری، میزان رضایت گردشگران نیز افزایش می‌یابد و توسعه گردشگری این شهرستان را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010920395901

برچسب‌ها