نمایشگاه اشیا و اسناد تاریخی در دانشگاه اصفهان برگزار شد

رئیس اداره موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برگزاری نمایشگاه اشیا و اسناد تاریخی توسط این اداره‌کل در محل دانشگاه اصفهان هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، ساغر حمیدی امروز 22 آذرماه سال 1401، با اعلام این مطلب گفت: هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری، نمایشگاهی از آثار موزه‌ای با مشارکت این اداره‌کل و مرکز اسناد و گروه تاریخ دانشگاه اصفهان در محل کتابخانه مرکزی این دانشگاه برپا شد.

رئیس اداره موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر نمایش آثاری از شکل‌گیری دوره‌های اولیه دانشگاه اصفهان، سردیس متعلق به سرباز دوران ماد که در دوران هخامنشیان (بیش از 3 هزار سال پیش) حکاکی شده و در گنجینه موزه هنرهای تزئینی ایران نگهداری می‌شود در معرض دید دانشجویان قرار گرفت.

حمیدی تصریح کرد: در این نمایشگاه همچنین کتیبه‌ای متعلق به دوران عیلام باستان که بیش از چهار هزار سال قدمت دارد و در کشفیات اخیر از سوداگران میراث‌فرهنگی به‌دست‌آمده نیز به نمایش گذاشته‌شده است.

رئیس اداره موزه‌های استان بیان کرد: این کتیبه که به زبان میخی نگاشته شده است پس از پایان نمایشگاه برای بازخوانی متون آن، به پژوهشگاه این اداره‌کل انتقال می‌یابد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140109222360

برچسب‌ها