کتاب «جوهره مکان» در شب یلدا در اصفهان رونمایی شد

مدیر مجموعه کاخ عالی‌قاپو از برگزاری آیین رونمایی از کتاب علمی و فرهنگی «جوهره مکان» همزمان با شب یلدا در ایوان تاریخی کاخ عالی‌قاپو اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فریناز فاتحی روز گذشته 30 آذرماه سال 1401، با اعلام این خبر گفت: با توجه به ثبت جهانی آیین فرهنگی یلدا، نشست علمی و فرهنگی با حضور دوست‌داران میراث‌فرهنگی، اساتید رشته‌های معماری و شهرسازی، جمعی از بازیگران و پیشکسوتان سینما و تلویزیون در ایوان کاخ عالی‌قاپو اصفهان در مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان) برگزار شد.

مدیر مجموعه کاخ عالی‌قاپو ادامه داد: در این آیین که به همت شرکت معماری پیشرو اصفهان برگزار شد از کتاب علمی و فرهنگی «جوهره مکان» رونمایی شد.

فاتحی افزود: در این کتاب به سیر هنر معماری و شهرسازی در اصفهان به‌ویژه مکتب علمی و فلسفی اصفهان در سده یازدهم هجری قمری پرداخته‌ شده و سبک‌های مختلف معماری و شهرسازی ایران در دوران سنت و چگونگی تفکرات نیاکان خداجویمان بررسی و سپس به تحولات هنر معماری در دوران عبور از سنت و در دوران مدرنیسم و فرا مدرنیسم پرداخته‌ شده است.

مدیر مجموعه جهانی کاخ عالی‌قاپو تصریح کرد: اهمیت این کتاب در خصوص شیوه‌های زندگی مردمان ایران در سده‌های گذشته، فلسفه حاکم بر روح معماری اصیل ایرانی و چگونگی کارکرد معماران سنتی ایرانی در هویت بخشی به کالبد بناهای مختلف تاریخی و هنر شهرسازی نهفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401100123200

برچسب‌ها