موزه جنگ خرمشهر میزبان هنرمندان صنایع‌دستی شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خرمشهر از برگزاری نمایشگاه تولیدات و دست‌ساخته‌های هنرمندان این شهرستان در موزه جنگ خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سجاد پاک‌گهر روز یکشنبه چهارم دی‌ماه 1401 گفت: به‌مناسبت آغاز فصل زمستان و به منظور معرفی آخرین محصولات تولیدی هنرمندان حوزه صنایع‌دستی، نمایشگاه تولیدات و دست‌ساخته‌ها از  29 آذرماه تا سوم دی‌ماه 1401 در موزه جنگ خرمشهر برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خرمشهر افزود: در این رویداد فرهنگی که با حضور 15 هنرمند شناخته‌ شده برگزار شد، تولیداتی از قبیل حصیربافی، گلیم‌بافی، گره‌چینی، زیورآلات، تولیدات چرمی، گیوه‌دوزی، سفال، منبت‌کاری و قلم‌زنی به نمایش گذاشته شد.

پاک‌گهر با اشاره به بیان اینکه اداره میراث‌فرهنگی خرمشهر در حال تدارک و برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه دائمی در پایان هفته‌های هر ماه است، تصریح کرد: از آنجایی که موزه جنگ یکی از اصلی‌ترین مکان‌های عمومی شهرستان است، به‌منظور بهره‌برداری مطلوب‌تر از این مکان فرهنگی، تلاش داریم تا در کنار معرفی آثار و میراث‌معنوی دفاع‌مقدس، نمایشگاهی دائمی برای ارتباط هرچه بیشتر با مردم و میهمانانی که از سراسر کشور به خرمشهر سفر می‌کنند، ایجاد کنیم.

ساختمان موزه جنگ خرمشهر تا پیش از شروع جنگ تحمیلی به عنوان بخش اداری شرکت نفت استفاده می‌شد. این ساختمان که در سال 1309 ایجاد شد، در اواخر مهرماه 1359 و هجوم دشمن به مرزهای کشور، به اشغال نیروهای متخاصم درآمد و از این مکان به عنوان محل دیده‌بانی استفاده می‌شد تا این‌که با پایان جنگ و اخراج دشمن از خاک میهن، این مکان فرهنگی به دلیل ارزش‌های متفاوت آن، در سال 1375 مرمت شد و به عنوان مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس به بهره‌برداری رسید.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011004478483

برچسب‌ها