تداوم برنامه‌های فرهنگی‌هنری پایگاه منظر تاریخی بندر ماهشهر

سرپرست پایگاه منظر فرهنگی‌تاریخی ماهشهر از تداوم اجرای برنامه‌های متنوع و برگزاری سریالی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سارا عبادی روز دوشنبه پنجم دی‌ماه 1401 ضمن قدردانی از همه کسانی که در یک ماه گذشته تاکنون در اجرای فعالیت‌های فرهنگی یاری‌گر مجموعه میراث‌فرهنگی این شهرستان بوده‌اند، گفت: به‌منظور معرفی و رونق صنایع‌دستی منطقه و در قالب سلسله برنامه‌های مشترک با برخی از ارگان‌ها، سازمان‌ها، ادارات دولتی و حوزه دانشگاهی، طی یک ماه گذشته تاکنون اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوعی کرده‌ایم که یکی از این عناوین، برگزاری نمایشگاه 10 روزه صنایع‌دستی و هنرهای تجسمی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی بندر ماهشهر بود.

سرپرست پایگاه منظر فرهنگی‌تاریخی ماهشهر ادامه داد: این نمایشگاه در محل دانشگاه آزاد ماهشهر برگزار و با استقبال دانشجویان رشته هنر از بازارچه محصولات هنرمندان صنایع‌دستی به‌خصوص در بخش کمه‌دوزی و لباس‌های محلی مواجه شد.

او افزود: در این نمایشگاه، هنرمندان صنایع‌دستی در رشته‌های چرم، زیورآلات، گلیم، گیوه، کمه‌دوزی، انواع بافتنی، حصیربافی و عروسک‌سازی «لیلک و دومایک» در قالب 30 غرفه، آخرین دست‌ساخته‌های خود را به نمایش درآوردند.

عبادی با اشاره به اجرای برنامه ویژه آغاز چله زمستان و اجرای زنده ساز جهانی عود در شامگاه چهارشنبه 30 آذرماه 1401 افزود: در تداوم برنامه‌های سریالی اداره میراث‌فرهنگی ماهشهر، این برنامه با حضور مردم و علاقه‌مندان به سنت‌های کهن ایرانی و ملی و با اجرای بخش‌های متنوعی مثل حافظ‌خوانی، نوازندگی زنده ساز عود و روایت قصه‌های محلی برگزار و با استقبال گرم عموم علاقه‌مندان مواجه شد.

او تأکید کرد: برنامه‌های فرهنگی ما همچنان ادامه‌دار خواهد بود و در هفته پیش رو نمایشگاهی یک هفته‌ای با همکاری شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر در محل فرهنگسرای باقرالعلوم شهرک بعثت ماهشهر برگزار می‌شود که از همین‌جا ضمن تقدیر از همکاری‌های بین‌بخشی صورت‌گرفته و کمک‌های مردمی برای اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها، از مردم فرهنگ‌دوست خوزستان برای بازدید از این دستاورد فرهنگی دعوت می‌کنم.

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14011005478324

برچسب‌ها