بازدید مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث‌فرهنگی از مجتمع گردشگری آبادگران یزد

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پروژه در حال احداث مجتمع گردشگری آباد گران یزد بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، بهروز ندایی روز پنج‌شنبه 8 دی‌ماه از پروژه احداث مجتمع گردشگری آباد­گران در کارخانه تاریخی سعادت نساجان در بافت تاریخی یزد بازدید کرد و در جریان روند اقدامات انجام‌شده در این بنای تاریخی قرار گرفت.

کارخانه سعادت نساجان در نزدیکی محله تاریخی فهادان یعنی در قلب بافت تاریخی یزد قرار دارد. این بنای عهد پهلوی با شماره ۳۰۸۳۹ به ثبت آثار ملی رسیده که احداث مجتمع گردشگری در این واحد صنعتی تعطیل‌شده، به‌منظور احیاء مجموعه ساختمان تاریخی سعادت نساجان با کاربری متفاوت و ادامه حیات آن بوده است.

ساختمان تاریخی کارخانه سعادت نساجان یزد که در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده، قرار است توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی، با حجم سرمایه‌گذاری 6500 میلیارد ریال به مجتمع گردشگری تبدیل شود.

این مجموعه در فضایی با زیربنای ۴۸۰۰۰ مترمربع احداث می‌شود که دارای 192 اتاق و 426 تخت است و اشتغال پیش‌بینی‌شده برای آن ۳۰۰ نفر است.

در این پروژه کاربری‌های اقامتی، پذیرایی، فرهنگی هنری و تفریحی جهت استفاده گردشگران و مسافران شهر جهانی یزد لحاظ شده است.

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011008104335

برچسب‌ها