مراسم دومین بزرگداشت روز ملی چاقوی زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: دومین سالروز کشف چاقو با قدمت ۲۴۰۰ سال در معدن نمک چهرآباد به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع‌دستی استان زنجان برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی ظهر روز 11 دی ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: قدمت هنر چاقوسازی زنجان به هجده قرن پیش برمی‌گردد و صنعتگران زنجانی در این هنر تا به امروز فعالیت می‌کنند،  دومین مراسم بزرگداشت چاقوی زنجان به مناسبت کشف اولین چاقوی مرد نمکی در معدن چهرآباد زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: دومین بزرگداشت روز ملی چاقوی زنجان با همکاری انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان، شهرداری، شرکت شهرک‌های صنعتی، خوشه چاقو، تعاونی چاقوسازان، دانشگاه آزاد اسلامی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان و صنعتگران چاقوساز در سالن اجتماعات فرهنگسرای زندگی، پارک بانوان برگزار خواهد شد.

صفوی بیان کرد: زنجان مهد چاقوی ایران است و باید برای بقای هنر چاقوسازی این روز را به عنوان روز ملی ثبت کنیم تا برای همیشه ماندگار شود. این مراسم همزمان با سالروز کشف چاقو با قدمت ۲۴۰۰ سال در معدن نمک چهرآباد زنجان است.

انتهای پیام/

کد خبر 14011011931560

برچسب‌ها