محدودیت تردد اتوبوس در برخی مسیرهای گردشگری چهارمحال و بختیاری رفع شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم خدمات‌رسانی به مسافران ورودی به استان گفت: محدودیت‌های تردد اتوبوس در برخی مسیرهای گردشگری این استان رفع شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علی حیدری شامگاه سه‌شنبه 13 دی‌ماه 1401 در ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در این راستا مشکلات تردد و نقاط حادثه‌خیز جاده‌های محورهای درجه یک گردشگری در استان به‌صورت میدانی بررسی، شناسایی و برای رفع آن اقدام شود.

او با اشاره به لزوم خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران ورودی به چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در زمستان سال‌جاری و نوروز ۱۴۰۲ افزود: با توجه به همزمان شدن نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان باید مکان‌های مناسبی برای مسافران و گردشگران نوروزی پیش‌بینی و در نظر گرفته شود.

حیدری تصریح کرد: به‌همین منظور تمامی اعضای کمیته‌های زیرمجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری باید زمینه‌های لازم برای ارتقای کیفی و کمی خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران ورودی به استان را فراهم کنند.

او یادآور شد: چهارمحال و بختیاری با برخورداری از افزون‌بر ۸۰۰ جاذبه گردشگری و قرارگیری در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران با بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور یکی از مقصدهای اصلی مسافران و گردشگران در طول سال به‌ویژه تعطیلات نوروز است.

حیدری اضافه کرد: وضعیت پیست‌های اسکی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه پیست اسکی بارده شهرستان بن در یک بازدید میدانی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان بررسی و نسبت به رفع کاستی‌ها و تلاش برای ارتقای خدمات‌رسانی به گردشگری این حوزه برنامه‌ریزی و اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز گفت: رفع محدودیت تردد اتوبوس در برخی مسیرهای گردشگری استان با رعایت تمامی نکات و موارد ایمنی از مهم‌ترین خواسته‌های فعالان حوزه گردشگری به‌شمار می‌رود.

علیرضا جیلان به برگزاری نمایشگاه سراسری گردشگری ایران به‌میزبانی تهران از ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه سال‌جاری اشاره و تأکید کرد: چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه به‌عنوان یکی از استان‌های محور پرشیا در کنار یزد، اصفهان، خوزستان و کرمان مشخص شده که فرصت مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است.

او افزود: تمام زیرساخت‌های لازم در کمیته‌های زیرمجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران ورودی به استان در زمستانی و نوروز ۱۴۰۲ فراهم شده است و آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد.

جیلان به تصویب اختصاص یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به استان اشاره و تصریح کرد: بخش قابل‌توجهی از این مبلغ به اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری اختصاص داده شده است.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح زمستانه خدمات‌رسانی به شهروندان، مسافران و گردشگران از ۲۳ آذرماه سال‌جاری با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اورژانس و جمعیت هلال‌احمر آغاز شده است و به‌مدت سه ماه ادامه دارد.

سرهنگ غلامعلی نوربخش تأکید کرد: نبود پارکینگ، سرویس بهداشتی و عرض کم جاده‌ها از مشکلات راه‌های ارتباطی منتهی به پیست‌های اسکی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در بارده شهرستان بن به‌شمار می‌رود.

او یادآور شد: برای ارتقای خدمات‌رسانی به شهروندان، مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در طرح زمستانه و نوروز ۱۴۰۲ تابلوهای راهنما و اطلاع‌رسانی نصب شود.

نوربخش پیش‌بینی مکان‌هایی برای اقامت اضطراری مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تصریح کرد: پیش‌بینی بالگرد اورژانس هوایی، تجهیز راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر و تقویت آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در جاده‌های کوهستانی استان مورد توجه قرار گیرد.

او یادآور شد: رفع محدودیت تردد اتوبوس در برخی مسیرهای گردشگری چهارمحال و بختیاری مانند جاده ناغان کیار به ایذه خوزستان پس از بازدید فنی، رفع نواقص موجود و حذف نقاط حادثه‌خیز امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401101474857

برچسب‌ها