دومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در رشت برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از برگزاری دومین نشست تخصصی «گردشگری مقاومت» رشت با حضور نمایندگانی از شهرها و کشورهای محور مقاومت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی روز دوشنبه 19 دی 1401، با اعلام این خبر افزود: با عنایت به وجود پتانسیل‌های تاریخی مذهبی، حماسی و مقاومت در استان گیلان، برنامه‌ریزی به‌منظور شناسایی و بهره‌مندی به نحو احسن از این پتانسیل در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی ضروری است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: تهیه و تدوین ظرفیت‌های گردشگری مقاومت، فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری مقاومت، تبیین مقوله راهبردی گردشگری مقاومت، شناسایی اسطوره‌های حماسی، شناسایی مسیرهای گردشگری، تعریف اردوها و تورهای گردشگری مسیر مقاومت از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در مقوله گردشگری است.

او در مورد ظرفیت‌های گردشگری استان گیلان گفت: از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به وجود مساجد تاریخی ارزشمند در اشکورات رودسر و پره سر رضوانشهر، آثار آل بویه، اماکن گردشگری تاریخی مقاومت سادات کیایی، ۱۵۰ بقعه تاریخی که بسیاری منقش به نقاشی ائمه اطهار، ۱۱۵ ثبت مراسم آیینی مذهبی اشاره کرد.

جهانی بیان کرد: از جمله اقدامات انجام‌شده استان گیلان و شهر رشت، شناسایی مسیر گردشگری میرزا از جمله زادگاه، آوردگاه، مشهد میرزا و آرامگاه میرزا بوده و اردوهای تخصصی برای بازدید مسیر ميرزا نیز با حضور راویان راهیان نور اجرا شد و برنامه‌ریزی برای تورهای بعدی نیز در دست اقدام است.

او در خاتمه گفت: در پایان این نشست از تمبر یادبود دومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت ایران در رشت رونمایی شد.

دومین نشست تخصصی با حضور شهرهای تهران، بوشهر، کرمان، شیراز، اهواز، قم و تبریز برگزار و پنل‌های تخصصی دیروز 19 و امروز 20 دی ماه با مشارکت شهرداری رشت برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011020709592

برچسب‌ها