مرحله استانی مسابقات ملی مهارت چاقوسازی در زنجان برگزار شد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان از برگزاری مرحله استانی مسابقات ملی مهارت چاقوسازی در خانه ملیله زنجان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، الناز خدایی‌فرد روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ گفت: در این مسابقه هشت نفر از صنعتگران زنجانی حضور داشتند که دو گروه از ساعت ۹ تا ۱۷ در خانه ملیله با ساخت چاقوی جیبی ضامن‌دار به رقابت پرداختند. آثار این افراد توسط دو استاد برتر رشته چاقوسازی استان مورد ارزیابی قرار گرفت و چهار نفر از بین این افراد انتخاب و به مرحله ملی معرفی شدند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان افزود: این مسابقه با همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و نیز با هماهنگی دفتر مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت برای شناسایی نخبگان مهارتی و هدایت آن‌ها به سوی اشتغال و بازار تولید برگزار شد.

او گفت: اولین دوره مسابقات آزاد کشوری ملیله‌سازی در زنجان با هدف شناسایی استادکاران و نخبگان چاقوسازی برگزار خواهد شد و برای حفظ، نگهداری و احیای صنعت چاقوی زنجان باید با ترغیب و تشویق پیشکسوتان، جوانان و افراد علاقه‌مند به این رشته تلاش کرد.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011026931929

برچسب‌ها