اهدای اثر نفیس هنرمند اصفهانی به آستان قدس رضوی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از اهدای یک اثر نفیس صنایع‌دستی که بر اساس آن بنای تاریخی منارجنبان باهنر ملیله سازی بازآفرینی شده است به آستان قدس رضوی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عصر روز گذشته 12 بهمن‌ماه سال 1401، با حضور علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، نماینده آستان مقدس رضوی در استان و جمعی از مدیران اداره‌کل، از اثر هنری استاد پیشکسوت میرزاعلی ولی‌بک که بنای تاریخی منارجنبان را به ابعاد 25×30 سانتی‌متر از ملیله نقره و با عیار 98 درصد بازآفرینی شده بود، رونمایی شد.

در این آیین مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: خدا را شاکریم که در آستانه صدسالگی عمر هنرمند پیشکسوت اصفهانی، استاد میرزاعلی ولی‌بک، این هنرمند را به‌عنوان نشانی از صنایع‌دستی زنده اصفهان بازشناسی کنیم.

او ادامه داد: این هنرمند پیشکسوت اصفهانی به مدت 6 سال عمر خود را صرف خلق این اثر هنری کرده و آرزو داشته است تا در ایام حیات خود، بتواند این اثر فاخر و ارزشمند را به آستان مقدس امام رضا(ع) اهداء کند.

ایزدی افزود: از یک سو شاهد یک رخداد ارزشمند فرهنگی هستیم و از سوی دیگر شاهد یک رخداد ارزشمند دینی در قالب فرهنگ وقف، لذا این اقدام ارزشمند استاد ولی‌بک شایسته تکریم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: بی‌تردید رشته ملیله یکی از ظریف‌ترین و سخت‌ترین رشته‌های هنری در میان رشته‌های هنرهای دستی ایرانیان است، لذا این استاد فرهیخته با تیزبینی، نکته‌سنجی و درنهایت عشق به ایزدمنان و خاندان پاک پیامبر اکرم(ص) هم‌زمان با چهل و چهارمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی، این رخداد ارزشمند را رقم زد.

در این آئین مقرر شد تا با هماهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان و نمایندگی آستان قدس رضوی در استان، استاد میرزاعلی ولی‌بک با سفر به مشهد مقدس، این اثر ارزشمند را با دستان خود به آستان مقدس امام رضا(ع) تقدیم کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401111323452

برچسب‌ها