افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی در سلطانیه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلطانیه از افتتاح یک خانه بوم گردی این شهرستان در دهه مبارک فجر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، پروانه عسگری امروز جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: در دهه فجر، خانه بوم گردی آبا با زیربنای ۳۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومان در شهرستان سلطانیه با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلطانیه افزود: با شروع به کار این مرکز اقامتی برای ۶ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

او پرداخت وام با بهره کم و ارائه مجوز احداث و تجهیز در کم‌ترین زمان را از عوامل ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران دانست و افزود: رسانه‌ها می‌توانند به توسعه این شاخه از گردشگری کمک کنند تا بتوانیم با هدف توسعه پایدار گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهر و روستاها به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که هم گردشگران از سکونت در آن لذت ببرند و هم با فرهنگ، هویت و آداب و رسوم مردم آشنا شوند که البته این موضوع نیاز به فرهنگ گ‌سازی، گفتمان‌سازی، تبلیغ و معرفی هدفمند و تخصصی دارد.

عسگری خاطرنشان کرد: استفاده از امکانات رفاهی ساده، کیفیت متفاوت غذاهای سنتی، و تعامل با ساکنین محلی، از جاذبه‌های هیجان‌انگیز سفرهای بوم گردی است که می‌تواند توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کند.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011114931242

برچسب‌ها