سبک زندگی عشایر برند ناشناخته گردشگری استان فارس است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، جاذبه‌های زندگی عشایر استان را برندی ناشناخته در حوزه گردشگری برشمرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مؤید محسن نژاد در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با اشاره به توانمندی‌های متنوع و جذاب عشایر فارس اظهار داشت: شیوه کوچ روی یکی از چشم‌نوازترین شیوه‌های زندگی است که قرن‌ها با همه خصوصیات جذابش دست‌نخورده باقی‌مانده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس عشایر را مهد هنرمندی و توانمندی خواند و گفت: در زندگی عشایری آیین‌ها، آداب‌ورسوم و ویژگی‌هایی نهفته است که می‌تواند برای هر گردشگر خارجی جذاب و دیدنی باشد.

وی به هنرمندی‌های عشایر اشاره کرد و اظهار داشت: صنایع‌دستی به‌ویژه دست بافته‌هایی همچون گلیم، گبه و گچمه خاستگاه عشایری دارند و توجه و سرمایه‌گذاری در دست بافته‌های عشایری که از کیفیت مرغوبی نیز برخوردارند می‌تواند زمینه تولید ثروت و اشتغال ملی را فراهم کند.

محسن نژاد افزود: پوشش چشم‌نواز زنان و مردان عشایر فارس در کنار چگونگی ساخت مسکن و مصالح بکار رفته، موسیقی ناب، خوراک و مواد غذایی تولیدی این مردم، مجموعه‌ای کامل است که با معرفی صحیح و تأثیرگذار راه شکوفایی صنعت گردشگری را هموار خواهد کرد.

انتهای پیام /

انتهای پیام/

کد خبر 14011118143636

برچسب‌ها