سمنان، مهد حیات وحش ایران/ عرضه جاذبه‌های سمنان در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه این استان مهد حیات وحش است، گفت: سمنان قابلیت‌های مناسبی در حوزه گردشگری، منابع‌طبیعی، بناهای تاریخی فاخر دارد که در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران عرضه شده است.

امیر کرم زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به فعالیت‌های این غرفه در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در گفت‌وگو با میراث آریا گفت: استان سمنان ششمین استان پهناور کشور است و ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دارد. در تلاشیم که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این عرصه را در نمایشگاه عرضه کنیم. در غرفه استان سمنان 75 فرصت سرمایه‌گذاری را به زبان فارسی و انگلیسی به مخاطبان ارائه خواهیم کرد و تفاهم‌نامه‌هایی با دیگر استان‌ها در راستای تبادل گردشگران و افزایش تجربیات با دیگر استان‌ها به امضا خواهیم رساند.

او افزود: استان سمنان مهد حیات وحش است و یک تاکسی درمی از یوز ایرانی به‌عنوان برند ملی خود در این نمایشگاه عرضه کرده‌ایم. سمنان قابلیت‌های خوبی در حوزه گردشگری، منابع‌طبیعی، بناهای تاریخی فاخر چون چشمه علی دامغان، مسجد جامع و امام سمنان و حیات وحش دارد که تلاش کرده‌ایم تا آن‌ها را در این نمایشگاه عرضه کنیم.

به گفته کرم‌زاده، مهم‌ترین ویژگی جاذبه‌های گردشگری این است که باید دیده شود. یکی از چالش‌های استان سمنان این است که به‌عنوان مقصد اصلی گردشگری مورد توجه قرار نگرفته است و خیلی از مردم فکر می‌کنند سمنان استان کویری بوده و هیچ جاذبه گردشگری ندارد در صورتی که سمنان کویرها زیبا و کاروان سراهای خوبی در مسیر ثبت جهانی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: اگر بتوانیم استعدادهای گردشگری استان را در این نمایشگاه به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم، می‌توانیم در مسیر توسعه گردشگری استان قرار گرفته و به هدف اصلی خود از حضور در این نمایشگاه دست پیدا کنیم. در این دوره از نمایشگاه سفرای فرهنگی بسیاری از کشورها حضور دارند و قابلیت‌های مختلف ایران را در بخش‌های مختلف می‌بینند. با توجه به تمدن عظیم و دیرینه ایران، باید اشاره کرد که ایران در رتبه و جایگاه بالایی قرار دارد و این امر می‌تواند واقعیت آن چه در ایران است را به جهانیان نشان بدهد.

او در ادامه بیان کرد: ایران از دوران پیش از اسلام و دوران اسلام پیشرفت‌های بسیاری داشته و موضوعات بسیاری از جمله زن از گذشته تاکنون از اهمیت والایی در ایران برخوردار بوده است، موضوعی که امروزه رسانه‌های خارجی به‌عنوان سلاحی در بحث ایران هراسی علیه کشور از آن استفاده می‌کنند.

کرم‌زاده در ادامه توضیح داد: دشمن از این مواضع استفاده بسیاری کرده و میلیاردها دلار صرف آن می‌کند تا حجمه‌های تبلیغاتی بالایی در این زمینه داشته باشد. به جرات می‌توانم بگویم که در عرصه فرهنگی کارهای بسیاری انجام نشده است. باید بدانیم که در زمینه عمران و آبادی کشور هر اندازه کار کنیم، کم است و مردم و حاکمیت باید دست به دست هم داده و در عرصه فرهنگی تلاش‌های بیشتری انجام دهند. این نمایشگاه‌ها تاثیر مثبتی بر بحث به رخ کشیدن امنیت و آرامش در کشور داشته و می‌تواند زیبایی‌های کشور را به تمام جهان نشان دهد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011119957700

برچسب‌ها