راهنمایان گردشگری در سایت تاریخی هگمتانه گردهم می‌آیند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان درآستانه روزجهانی راهنمایان گردشگری گفت: رسالت رساندن پیام جهانی شدن همدان به دوش راهنمایان گردشگری است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده، 1 اسفندماه 1401 گفت: دوم اسفندماه ساعت 10 صبح  راهنمایان گردشگری در سایت تاریخی هگمتانه گردهم می‌آیند تا پیام  آماده شدن همدان برای ورود به عرصه جهانی را به ایران و جهان اعلام کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نقش راهنمایان گردشگری را در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین تعیین‌کننده دانست و افزود: در سال‌های اخیر به واسطه تشکیل و تکمیل پرونده ثبت جهانی همدان، راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی، پیام آماده شدن همدان برای جهانی شدن را به شکل‌های مختلف به دنیا خواهند رساند.

معصوم علیزاده با عنوان این مطلب راهنمایان گردشگری را حلقه‌های اصلی توسعه صنعت گردشگری دانست و تاکید کرد: رسالت رساندن پیام جهانی شدن همدان این روزها به دوش راهنمایان گردشگری خواهد بود تا به همه میهمانان ورودی به همدان اعلام کنند پرونده (هگمتانه و مرکز تاریخی همدان ) در یونسکو در حال بررسی است.

او گفت: راهنمایان گردشگری تلاش می‌کنند تا زیبایی‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی میهن خود و سایر نقاط جهان را به نحوی شایسته معرفی کنندو اگر استان بیش از پیش در برگزاری همایش‌ها و سمینارها از توان علمی راهنمایان برای هدایت میهمانان ورودی به استان و معرفی همدان استفاده کنند و در مسیری هدفمند همدان را به ایران و جهان بشناسانند.

معصوم علیزاده راهنمایان گردشگری استان همدان همچون دیگر راهنمایان ایران و جهان  به لحاظ ویژگی‌های خاص شغلی مورد اعتماد گردشگران است.

او با اشاره به ظرفیت راهنمایان گردشگری برای رساندن پیام همدان جهانی گفت: تحقق توسعه گردشگری به ارزیابی و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود بستگی دارد. گام بعد برای رونق گردشگری ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله در نظر گرفتن مجموعه‌ای از خدمات برای رفاه حال گردشگران است که راهنمایان می‌توانند این مهم را موجب شوند.

معصوم علیزاده  افزود: هر روزه در سراسر دنیا بر تعداد سفرهای گروهی افزوده می‌شود. این نوع سفرها دارای مزایایی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به استفاده بهینه مردم از زمان و صرف هزینه‌ها اشاره کرد. مهمترین مزیت دیگر این سفرها برای استان همدان آشناسازی گردشگران با ظرفیت‌های میراث تاریخی و همدانی است که برای جهانی شدن در تکاپو است .

او  با تذکر این نکته که توسعه صنعت گردشگری زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال پایدار است، افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در توسعه صنعت گردشگری معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها با بهره‌گیری از روش‌های نوین است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

معصوم علیزاده عنوان کرد: تورگردانی و تصدی بخش گردشگری باید اصولی و توسط افراد مجرب انجام شود بر این اساس ورود و دخالت بخش‌های فاقد مجوز در این حوزه که اقدامی غیر قانونی است، باید از طریق مراجع ذی‌صلاح مورد پیگیری قرار بگیرد.

او گفت : بدون تردید، راهنمای سفر نقش کلیدی یک رابط میان محیط ( جامعه میزبان)، گردشگران و سایر ذی‌نفعان را ایفا می‌کند. هر چه راهنمای سفر در کارش تسلط بیشتری داشته باشد، کوله‌باری که گردشگر با خود به ارمغان می‌‌برد از استان  نیز غنی‌تر بوده و رضایت او از سفرش بیشتر خواهد بود و جوامع مرتبط نیز بیش از پیش، منتفع می‌شوند.

 معصوم علیزاده با بیان اینکه دوم اسفندماه برابر با ۲۱ فوریه را که به نام روز جهانی راهنمای گردشگری تعیین شده و به لحاظ اهمیت و جایگاه این شغل در تقویم جهانی نیز به ثبت رسیده است را به راهنمایان استان و ایران تبریک گفت و عنوان کرد: از سال ۱۹۹۰ و پس از تشکیل فدراسیون جهانی راهنمایان، روز راهنمای گردشگری در بسیاری از نقاط جهان جشن گرفته می‌شود. راهنمای گردشگری به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شغل‌های جهان بوده و انتخاب یک روز در تقویم جهانی نیز بیانگر شغل و حرفه‌ای ارزشمند، مورد توجه و با اهمیت شناخته شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011201889620

برچسب‌ها