کاشان در راس هرم تصمیمات خواهد بود

عضو شورای جهانی صنایع‌دستی گفت: کاشان در راس هرم تصمیمات ما می‌تواند قرار بگیرد و وقتی سفرمان به ایران پایان یابد حضور گروه ارزیاب‌های خیلی خاص تر برای این شهر خواهد بود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، ایتی سینگ ارزیاب هندی شورای جهانی صنایع‌دستی در آیین افتتاحیه دبیرخانه شهر ملی نساجی سنتی در خانه باکوچی کاشان اظهار داشت: مطمئن باشید سعی خواهیم کرد  بهترین‌ها و واقعیت‌های شهر کاشان را به جهان معرفی کنیم و به عنوان‌شهر جهانی فکر کنید در ۱۰ سال آینده  اتفاقات بسیار خاصی در این باره رقم خواهد خورد.

وی افزود: به‌عنوان عضوی از ارزیاب‌های شورای جهانی صنایع‌دستی وقتی می‌خواستیم به کاشان بیاییم با خود گفتیم چگونه این شهر را تخمین بزنیم تا بتوان به‌عنوان شهر جهانی درباره آن تصمیم‌گیری کرد چون این یک پیشنهاد جدیدی بود.

سینگ، با بیان اینکه نساجی سنتی کاشان جالب و‌ منحصر به فرد بوده و‌ تمام‌ داشته‌های خود را با فرهنگ‌ و معماری خود حفظ کرده است، تصریح کرد: دست‌بافته‌های کاشان از فرهنگ بافته شده و من‌ این را در هر سانت و قطعه منسوجات دستی درک و احساس کردم.

عضو‌ شورای جهانی صنایع‌دستی با اشاره به فعالیت بانوان هنرمند در نساجی سنتی کاشان گفت: تصمیم سختی است که بگوییم که آن‌ها  دارای غذاهای خوشمزه یا دست بافته‌های بی‌نظیر هستند.

وی، در پایان با اشاره به اینکه فرهنگ غنی کاشان در قلب شماست، گفت: صادقانه بگویم من از کشور هند با کلی احساسات به دیاری آمدم که هیچوقت آن را فراموش نخواهم کرد و از اینکه با یک برنامه‌ریزی کامل ما را به سوی تمام داشته هایتان بردید سپاسگزارم .

بازدید از مرکز هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کاشان، بازدید از مجموعه کارگاه‌های اقامتگاه سنتی منوچهری، بازدید از کارگاه رنگرزی سنتی، کارگاه‌های زیلوبافی و زری‌بافی، بازدید از کارگاه‌های پارک علم و فن‌آوری، بازدید از بازار و کاروان‌سرای امین‌الدوله و فروشگاه‌های صنایع‌دستی، بازدید از کارگاه شعربافی محتشمی و خانه نساجی و افتتاح دبیرخانه شهر ملی در خانه تاریخی باکوچی از برنامه‌های سفر دو روزه ارزیاب‌های شورای جهانی صنایع‌دستی به کاشان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011207622917

برچسب‌ها