فعالیت ۲۶ دفتر خدمات مسافرتی آذربایجان غربی در حوزه گردشگری سلامت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در سطح استان ۲۶ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در حوزه گردشگری سلامت فعالیت دارند.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری 11 اسفند 1401 در جلسه رفع موانع توسعه گردشگری سلامت که با حضور محمدامین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و با حضور وبیناری محمدرضا ترجمان رئیس اداره گردشگری سلامت معاونت درمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: برای توسعه گردشگری سلامت در استان نیاز است که ارتباط بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دانشگاه علوم پزشکی استان تقویت شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برای این منظور پیشنهاد می‌شود با مشارکت دو مجموعه، دفاتری را در کشورهای مختلف ایجاد شود که از همان مبدا گردشگران سلامت را تحویل گرفته و در طول سفر خدمات لازم را به آنها ارائه دهند. 

او ادامه داد: امروزه گردشگری سلامت در کشورهای مختلف به سرعت توسعه یافته و در ایران به دلیل پایین بودن هزینه‌های درمان و پیشرفت‌های پزشکی این نوع گردشگری مورد استقبال مسافران خارجی قرار دارد که آذربایجان غربی نیز با داشتن ظرفیت‌های بالا می‌تواند سهمی از این اقتصاد داشته باشد. 

صفری گفت: با حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز فعال در گردشگری سلامت و بخش خصوصی دست دلالان و سودجویان قطع شده و همگی از منافع این اقدام بهره‌مند خواهند شد. 

انتهای پیام/   

انتهای پیام/

کد خبر 14011211378716

برچسب‌ها