لزوم آمادگی کامل دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر در کردستان

استاندار کردستان بر لزوم آمادگی کمیته‌های ستاد خدمات سفر نوروز ١٤٠٢ در کردستان تأکید کرد و گفت: همه دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام نوروز برای ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران باید در آمادگی صددرصد باشند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه ٢٠ اسفندماه ١٤٠١ در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز ١٤٠٢ که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان به‌دلیل دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد.

استاندار کردستان با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: پیش‌بینی می‌شود که سفرهای نوروزی از ٢٣ اسفندماه آغاز شود.

او در ادامه از استقرار کمپینگ ۶۰-۳۰ در جاده‌های پرتردد استان به‌منظور جلوگیری از تصادفات جاده‌ای خبر داد و افزود: خوشبختانه در طول 10ماهه نخست امسال کردستان رتبه نخست کاهش تصادفات را در کشور کسب کرده است.

 زارعی‌کوشا بیان کرد: افزایش ضریب امنیت گردشگران، آمادگی اماکن اقامتی استان، ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی، زیباسازی مبلمان شهری، اصلاح و احیای روشنایی معابر، تقویت امدادرسانی، استفاده از ظرفیت حیاط مدارس و ادارات استان به‌عنوان پارکینگ خودروها، نظارت بر بازار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم حضور متکدیان و معتادان متجاهر در سطح استان و … جزو اولویت‌های ستاد خدمات سفر استان در ایام تعطیلات نوروز است.

استاندار کردستان یادآور شد: تمامی دستگاه‌های عضو کمیته‌های ده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، زمینه‌های لازم را برای استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی مهیا کنند و فرمانداران نیز بر موجودی و عرضه کالاهای اساسی در شهرستان‌ها نظارت کافی داشته باشند.

او اظهار کرد: باید آمار و اطلاعات مربوط به گردشگران نوروزی در سطح استان به‌صورت روزانه توسط اعضای کمیته مربوطه به دبیرخانه ستاد ارسال شود.

زارعی‌کوشا همچنین از برنامه‌ریزی برای برنامه مشترک استان کردستان با اقلیم کردستان برای برپایی جشن نوروزی در سنندج خبر داد و افزود: جزئیات بیشتر این برنامه در اسرع وقت اطلاع‌رسانی می‌شود.

استاندار کردستان در این جلسه کیومرث حبیبی معاون امور عمرانی استاندار را به‌عنوان سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان معرفی کرد و  یادآور شد: امیدواریم با همکاری و تعامل مناسب مابین دستگاه‌های عضو ستاد بتوانیم با ارائه خدمات مناسب شاهد رضایت‌مندی مسافران نوروزی در استان باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011220348329

برچسب‌ها