گردشگری می‌تواند پیام‌رسان انقلاب و اسلام باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با بیان اینکه گردشگری مسئله‌ای است که در آن علم و عرفان و اقتصاد و پوشش و تلاش و عبرت و هنر را می‌توان پیدا کرد، گفت: گردشگری می‌تواند پیام‌رسان انقلاب و اسلام باشد و صلح و صفا و صمیمیت و محبت را ترویج دهد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز چهارشنبه دوم فروردین‌ماه در دیدار با مسئولان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از فعالان گردشگری استان یزد، با اشاره به آیات و تأکید قرآن بر مقوله گردشگری تصریح کرد: قران و روایات زیادی سفارش‌های متعددی نسبت به گردشگری دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با بیان این‌که گردشگری مسئله‌ای است که در آن علم و عرفان و اقتصاد و پوشش و تلاش و عبرت و هنر را می توان پیدا کرد، گفت: حساب ‌و کتاب و معماری خانه‌های قدیمی نشان‌دهنده هنر، راهنمایی و کاربردی برای صرفه‌جویی انرژی است. 

آیت‌الله ناصری از مراعات عفاف در کوبه‌های در‌های قدیمی یزد یاد کرد و گفت: علاوه بر خانه‌ها، قدمت خانه‌ها، بازارها و… نشان‌دهنده اصالت آن‌هاست اما امروز پاساژهایی ساخته می‌شوند که علاوه بر هزینه‌های گزاف ساختمان‌سازی هزینه بالای انرژی در آن‌ها نهفته است و در عین ‌حال راحتی بازارهایی مثل بازارهای قدیمی خان در این پاساژها وجود ندارد. 

او با تأکید بر اینکه باید از این قدمت و تاریخ و معماری درس بگیریم، گفت: این سبک زندگی و تاریخ را باید مهندسان امروز ما مثل نظام‌مهندسی بدانند، از طرفی باید گذشتگان را بشناسیم و عالم و آگاه باشیم. 

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه مسائل حساس اجتماعی، فردی، عدالت و ازخودگذشتگی مسائلی هستند که اسلام بر آن‌ها حساس است، گفت: باید از گردشگری استفاده خداشناسی کنیم و پرسنل تأسیسات گردشگری نشان‌دهنده این ارزش‌ها با عملکرد و رفتارهایشان باشند. 

او با تأکید بر تبلیغ برای دین اسلام گفت: کتاب‌های بسیار خوبی داریم که هنوز معرفی نشده‌اند و در دنیا مثل آن‌ها وجود ندارند. 
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه یزد افزود: گردشگری می‌تواند پیام‌رسان انقلاب و اسلام باشد و صلح و صفا و صمیمیت و محبت را ترویج دهد. 

آیت‌الله ناصری رسالت بزرگ گردشگری نسبت به انقلاب را یاد کرد و گفت: اصل فعالیت و مسائل شما خداشناسی و انقلاب و استکبارستیزی است و ما امیدواریم که شما در این مسیر اقدام کنید. 

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103104786

برچسب‌ها