امکان اسکان ۵۰هزار مسافر نوروزی در قم مهیا شده‌ است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: امکان اسکان رسمی برای ۵۰ هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز در استان مهیا شده که شامل هتل‌ها و مکان‌های ارزان‌قیمت می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی پنجشنبه 3 فروردین 1402 با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزاری گفت: قم در مسیر مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و قطعا در تعطیلات پیش رو مسافران زیادی وارد این استان می‌شوند و باید امکان اسکان آن‌ها فراهم شود؛ از این رو در حوزه اسکان ۱۴هزار تخت رسمی از هتل، هتل آپارتمان‌ها و خانه‌های مسافر که تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، ظرفیت اسکان مسافران نوروزی را دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم بیان کرد: همه دستگاه‌های مرتبط با اسکان مانند آموزش‌وپرورش، شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، تکایا و مساجد، حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و نیز اداره‌کل ورزش‌وجوانان و اداره‌کل اوقاف، ظرفیت‌های اسکان دیگری را در نوروز ۱۴۰۲ در قم فراهم کرده‌اند.

ارجمندی ادامه داد: ۴۳ هتل، ۲۴ هتل آپارتمان، ۸۳ مهمانپذیر و ۱۷۰ خانه مسافر که از میراث فرهنگی و گردشگری مجوز گرفته‌اند در قم پذیرای مسافران نوروزی خواهند بود.

او گفت: شهرداری 3500 مکان برای نصب چادر در قم مهیا کرده‌ است که امکان اسکان ۲۸هزار نفر در این مکان‌ها وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم افزود: آموزش‌وپرورش استان قم نیز با ۳۰۰ کلاس با ظرفیت اسکان ۱۵هزار نفر مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی است.

ارجمندی گفت: سه‌ دفتر اطلاع‌رسانی برای مسافران نوروزی برای مطلع شدن از مکان‌های اسکان در فرمانداری قم، جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) ایجاد شده‌ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم افزود: از ۲۳ اسفندماه تا روز ۲۸ اسفند ماه ۴۶هزار و ۹۲۸نفر در اماکن رسمی اقامتی در قم اسکان یافته‌اند و در مورد نظارت بر اماکن گردشگری نیز از ایام نیمه شعبان امسال تا ۲۶ اسفندماه در چارچوب ۳۹۵ مورد بازرسی، صدمورد تذکر کتبی صادر شده‌ است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103684880

برچسب‌ها