حضور فعال راهنمایان گردشگری همدان در نوروز ۱۴۰۲

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی همدان از حضور فعال راهنمایان گردشگری در نوروزگاه‌ها و مراکز گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به‌گزارش میراث‌ آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی همدان، علی خاکسار یکم فروردین ماه 1402 گفت: از زمان شیوع کرونا صنعت گردشگری رونق خود را از دست داد و عواقب این رکود برای افراد شاغل در حوزه گردشگری از جمله راهنمایان گردشگری بیشتر بوده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی همدان در ادامه با اشاره به حضور فعال راهنمایان گردشگری در نوروز ۱۴۰۲ افزود: پس از گذشت دو سال محدودیت کرونایی راهنمایان گردشگری در نوروز امسال  با حضور فعال در اماکن تاریخی همدان به معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری  پرداختند.

او ادامه داد: ۲۸ راهنمای گردشگری در استان با استقرار در نوروزگاه‌ها سایت هگمتانه آرامگاه بوعلی سینا و گنبد علویان  جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری استان را به میهمانان نوروزی معرفی کردند.

خاکسار  با بیان این که گردشگران داخلی و خارجی در مقصد سفر نیازمند آگاهی‌های لازم از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مسیرها، فرهنگ و تاریخ هستند، بر نقش موثر راهنمایان گردشگری در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری تاکید کرد.

او در ادامه از راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی یاد کرد و گفت: راهنمایان گردشگری نقش تعیین‌کننده‌ای در جذب و ماندگاری مسافران و رونق صنعت گردشگری دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103889813

برچسب‌ها