برگزاری جشنواره اسب کُرد در دهکده سازهای سنتی ایران

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور از برگزاری جشنواره اسب اصیل کرد در روستای گردشگری فش خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمد جواد عظیمی با اشاره به تردد بالای گردشگران نوروزی در روستای فش، اظهارکرد: روستای فش واقع در شهرستان کنگاور یکی از روستاهای هدف گردشگری استان است که جاذبه‌های زیادی برای کشاندن گردشگران به سوی خود دارد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور افزود: روستای فش به واسطه وجود حدود ۸۰ کارگاه ساخت سازهای سنتی چندسال پیش به عنوان دهکده سازهای سنتی ایران به ثبت ملی رسید. 

او تصریح کرد: همچنین مردم این روستا در کنار ساخت سازهای سنتی، به پرورش اسب هم مشغول هستند به گونه‌ای که فش یکی از مراکز پرورش اسب اصیل کرد در منطقه است.

عظیمی اضافه کرد: این روزها باتوجه به اینکه گردشگران زیادی به این روستا می‌آیند، جشنواره اسب شو سواره اصیل کرد با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان، بخشداری و دهیاری فش و... برگزار شد. 

او به وجود جاذبه گردشگری مهم دیگری در این روستا یعنی سراب فش هم اشاره کرد و گفت: سراب فش، سرابی بسیار زیباست که گردشگرانی که از این روستا بازدید می‌کنند پس از دیدن جاذبه‌های مهم روستا چندساعتی را در کنار این سراب استراحت می‌کنند و از زیبایی‌های آن لذت می‌برند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020106417884

برچسب‌ها