افزایش ۳۰ درصدی حجم تردد بین شهری در ایام نوروز در خوزستان

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان گفت: دستگاه‌های متولی به ویژه پلیس، اورژانس، شهرداری‌ها و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، باید با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها، اهتمام جدی در راستای حل مسائل و مشکلات ترافیکی در نوروز داشته باشند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان خوزستان، نشست شورای ترافیک استان بعداز ظهر هفتم فروردین‌ماه 1402 به ریاست محمد خانچی جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.

خانچی در این نشست عنوان کرد: با توجه به نزدیکی پیک دوم سفرهای نوروزی، تمهیدات لازم برای رفع مشکلات احتمالی در این ایام اندیشیده شود تا مردم با مشکلی مواجه نشوند.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان ادامه داد: برگزاری مستمر جلسات شورای ترافیک، نقش بسزایی در برطرف کردن مشکلات ترافیکی و بهبود عبور و مرور و هماهنگی بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی را دارا است؛ خوشبختانه، همۀ دستگاه‌های مسئول و اجرایی در موضوع سفر‌های نوروزی شامل پلیس‌راه، هلال‌احمر، راهداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و خدماتی، در آماده‌باش کامل در جاده‌های درون و بیرون شهری برای استقبال از مسافران نوروزی حضور دارند.

او از افزایش ۳۰ درصدی حجم تردد بین شهری در ایام نوروز در خوزستان خبر داد و گفت: دستگاه‌های متولی به ویژه پلیس، اورژانس، شهرداری‌ها و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، باید با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها، اهتمام جدی در راستای حل مسائل و مشکلات ترافیکی داشته باشند.

خانچی با اشاره به فرهنگ‌سازی مقولات ترافیکی افزود: نصب پیام‌های ترافیکی و آموزشی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها و همچنین مجتمع‌های رفاهی بین شهری، نقش بسزایی در کنترل تصادفات خواهد داشت.

او در ادامه با تقدیر از اداره‌کل امور روستایی استان درخصوص راه‎‌اندازی ستاد سفر دهیاری‌ها و استقبال از گردشگران نوروزی و اردوهای راهیان‌نور، به نقش دهیاری‌ها در نقاط حادثه‌خیز سوانح رانندگی اشاره کرد و افزود: با هماهنگی اداره‌کل راهداری و اداره‌کل روستایی، می‌توان با کمک دهیاری‌ها، در خصوص ایمن‌سازی و روشنایی نقاط بحرانی و حادثه‌خیز اقدامات مؤثر صورت داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان رفع نقاط بحرانی جاده‌ها و معابر شهری را مورد تأکید قرار داد و در این خصوص بیان کرد: مصوبات شورای ترافیک، باید در اسرع وقت و به طور کامل انجام گیرد؛ دستگاه‌های مربوط، مکلف به انجام آن براساس برنامه زمان‌بندی شورای ترافیک هستند و هر گونه قصور و اهمال در انجام مصوبات شورای ترافیک قابل پذیرش نیست.

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14020107478755

برچسب‌ها